بیش از ۳۷درصد مشاغل استان در بخش کشاورزی است

رضا اسماعیلی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان گفت که دوسالانه اشتغال استان تهیه شده، پیش‌بینی شده که طی این مدت ۳۶ هزار شغل در استان ایجاد کنیم که سهم رفسنجان ۳ هزار شغل است.
وی با بیان اینکه باید زمینه ایجاد این تعداد شغل فراهم و سهم هر دستگاه مشخص شود تصریح کرد که بیش از ۳۷ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است در حالی که در کشور زیر ۲۰ درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود که در زمینه اشتغال در بخش کشاورزی ریزش داریم که رفسنجان نیز در این حوزه مستثنا نیست و امکان دارد با شدت بیشتری مواجه شود و در بخش خدمات باید به سمت کارآفرینی برویم و از منابعی که داریم به خوبی بهره‌مند شویم.
اسماعیلی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کارگروه اشتغال کشور در نظر گرفته شده است، ادامه داد که سهم استان کرمان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است که برای استفاده از این مبلغ طرح‌های کارشناسی شده باید مطرح شود که اشتغال داشته باشند.
وی عنوان کرد که امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان وام‌های خانگی خرد و کوچک سهم استان است که هنوز تقسیم‌بندی شهرستان‌ها کامل نشده و هر شهرستانی که پای کار باشد می‌تواند جذب بیشتری داشته باشد.
او با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در سامانه کارورزی استان ثبت نام کردند، یادآور شد که امسال ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی با سود چهار درصد در استان پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.