بیماران کرونایی کرمان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و این استان، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان است.

محمد جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان در شرایط عادی انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه ای باید دوره انتظار را می گذرانند.

وی با اشاره به اینکه در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است اظهار داشت: دفاتر بیمه سلامت روستایی و شهری این استان بدون ارزیابی وسع مالی برای مدت زمان ۶ ماه آینده به صورت رایگان تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در صندوق عشایری، روستایی و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دارند می توانند تا پایان سال جاری بدون تامین اعتبار به صورت رایگان دفاتر بیمه خود را تمدید اعتبار کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که تاریخ اعتبار دفاتر بیمه آنها هنوز به پایان نرسیده نیز می توانند با شرایط فعلی و بدون در نظر گرفتن وسع مالی به مدت ۶ ماه دفاتر خود را تامین اعتبار کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت ساکن در شهرهای بزرگ که دفاتر بیمه آنها در سال جاری فاقد اعتبار شده نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این بیمه، دفاتر خود را برای ۶ ماه تمدید اعتبار کنند.

وی تاکید کرد: همچنین افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند تا پایان سال جاری به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

جعفری محل دریافت خدمات پزشکی برای دفاتر بیمه سلامت را کلینیک ‌های دولتی اعلام کرد و افزود: بیمه شدگان در صورت نیاز به بستری می‌ توانند در از خدمات بیمارستان‌ های دولتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که قصد مراجعه به مطب ‌و بیمارستان ‌های خصوصی را دارند نیز بعد از انجام آزمون ارزیابی وسع دفاتر بیمه مخصوص دریافت می‌ کنند و می‌ تواند با ارائه این دفاتر به مراکز خصوصی درمانی مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58428
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.