آغاز ثبت نام بیمه بیکاری بیکارشده های ناشی از کرونا | کارگران هرچه سریع‌تر اقدام کنند

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان گفت: تمامی کارگرانی که مشاغل آنها توسط ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده برای گرفتن بیمه بیکاری هرچه سریع تر در سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/ ثبت نام کنند.

بسیاری از مشاغل به دلیل حساسیت های موجود در این روزهای کرونایی تعطیل شده اند.

طبق قانون کارگران در مدت زمان تعطیلی باید از بیمه بیکاری استفاده کنند.

در همین مورد معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار کرمان گفت: تمامی کارگرانی که مشاغل آنها توسط ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده برای گرفتن بیمه بیکاری باید هرچه سریع تر در سایت https://bimehbikari.mcls.gov.ir/  ثبت نام کنند.

آبشاهی ادامه داد: متقاضیان تا یک ماه پس از تعطیلی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند و پس از ثبت‌نام کد رهگیری با امکان ذخیره و چاپ دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین پیام اطلاع‌رسانی به متقاضی پس از ثبت درخواست در سامانه برایشان ارسال می‌شود و نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آبشاهی تایید کرد:  مدت استفاده از بیمه بیکاری 3 ماه است.

در تبصره 2 قانون بیمه بیکاری آمده است: بیمه‌شدگانی که به‌علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش‌سوزی و… بیکار می‌شوند با معرفی واحد کار و‌ امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

همچنین در تبصره ب ماده 6 این قانون آمده است بیمه‌شده مکلف است ظرف (30) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

آبشاهی توضیح داد: کارگر بر اساس سابقه بیمه می تواند تا چندین مرتبه هم از بیمه بیکاری استفاده کند.

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کار گفت: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام میکنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45995
1 نظر
  1. ابوالفضل رشیدی زاده کرمانی می گوید

    چرا برا بیمه بیکاری بدلیل ویروس کرونافرم ثبت نام باز نشده .کجا باید ثبت نام کرد ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.