تعدادی از کلاس‌های درس رفسنجان بدون معلم!

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیروی انسانی را دو مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان دانست و گفت: هنوز تعدادی از کلاس‌های ما بدون معلم هستند.

دکتر حسین تقوی ظهر امروز ۶ مهر ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری۵۱ هزار و ۶۲۰ دانش‌آموز در مدارس شهرستان رفسنجان ثبت نام کرده اند که ۱۶ هزار و ۴۴۷ نفر که ۳۲ درصد آنها را شامل می شود در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کردیم با وجود مشکلات اقتصادی استقبال از مدارس غیردولتی کم شود و دانش‌آموزان به سمت مدارس دولتی بروند که مشکلات خاص خود را داشت اما با تخفیف و تقسیطی که از سوی مدارس غیردولتی صورت گرفت این نگرانی برطرف شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان تصریح کرد: ۳۷۸ مدرسه با یک هزار و ۹۷۴ کلاس درس در رفسنجان داریم که از وضعیت آموزشی در این شهرستان انتظار بیشتری است، کنکور ۹۸ چهار رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۸ رتبه زیر یک هزار داشتیم که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

تقوی با بیان اینکه جایگاه آموزش و پرورش رفسنجان در زمینه میانگین نمرات امتحانات نهایی در بین ۳۰ شهرستان و منطقه، یازدهم است که جایگاه مناسبی نیست ادامه داد: در زمینه‌های مختلف جایگاه خوبی توسط دانش‌آموزان ما کسب شده ۱۲۱ رتبه استانی و کشوری در زمینه‌های  فرهنگی هنری، قرآن و آزمون‌های معارف حاصل تلاش دانش‌آموزان ما بوده است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان یادآور شد: برای ارتقای وضعیت آموزشی ۱۵ نفر از معلمان مقطع ابتدایی از تهران سه روز آمدند و هر سه هفته دو روز  رفسنجان تدریس می‌کنند چرا که همفکری و رفع اشکال و روش‌های نوین تأثیرگذار خواهد بود.

تقوی در ادامه کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیرو را دو مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد و افزود: هنوز تعدادی از کلاس‌های ما بدون معلم هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35559
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.