تنبیه بدنی با فرو کردن مداد در سر دانش‌آموز

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد آموزش و پرورش با هرگونه تنبیه بدنی مخالف است و قطعا با این معلم متخلف مدرسه شهید سالمی رودبار نیز برخورد خواهد شد.

امید سلاجقه گفت اول سال دستور عملی را در جهت ممنوعیت تنبیه بدنی به مدارس ارسال شده و گفته شده که تنبیه بدنی تحت هر شرایطی در مدارس ممنوع است و با افراد خاطی مطابق ضوابط  و مقررات برخورد خواهد شد و اکنون هم معلم متخلف رودباری  را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کار کنان آموزش و پرورش معرفی کرده­‌ایم.

وی با تاکید بر حفظ شأن و منزلت فرهنگیان افزود آموزش و پرورش به هیچ عنوان از تخلفات احتمالی عده معدودی که بر خلاف ضوابط اداری و اصول اخلاقی اقدام به تنبیه دانش آموزان می­ کنند چشم پوشی نخواهد کرد.

سلاجقه از تشکیل هیئت ویژه بررسی این اقدام غیر قانونی با دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت میزان مجازات در نظر گرفته شده توسط این هیئت تصمیم­‌گیری می­‌شود.

متاسفانه اخیرا شاهد خبرهای بسیاری در رابطه با تنبیه دانش آموزان در استان هستیم که در سطح کشوری بازتاب جالبی نداشته است. اما سوال اینجاست چگونه می‌توان جلوی این تخلف‌ها را گرفت؟ آیا نباید مجازات‌هایی را در نظر گرفت که قدرت بازدارندگی بیشتری را داشته باشند؟ دلیل تکرار تخلف چیست؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10137
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.