تهیه ۱۴۰۰ نقشه GIS برای تدوین طرح آمایش سرزمین استان

رضا کامیاب مقدس امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی منطقه هشت آمایشی کشور گفته با توجه به گستردگی و تنوع اقلیمی، وجود ادارات استان در شمال و جنوب و … لازم بود که طرح آمایش در استان کرمان در بخش اول بازنگری، به روزرسانی و تغیییرات لازم در آن لحاظ شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات، پنل ها و گفت‌وگوهای متعدد با مسئولین ذیربط برای تدوین مرحله اول و دوم طرح آمایش سرزمین، اظهار کرد که انبوهی از اطلاعات در تدوین طرح آمایش سرزمینی در استان گردآوری و سپس توسط محققین و کارشناسان این طرح در جهاددانشگاهی استان تحلیل شد که در نهایت بخش اول این طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در زمستان سال گذشته به تصویب رسید.
رییس جهاد دانشگاهی استان از همکاری ۱۶ دستگاه در تدوین طرح آمایش سرزمین استان خبر داد و عنوان کرد که یک هزار و ۴۰۰ نقشه جی آی اس برای تدوین طرح آمایش سرزمین تهیه شده است.
وی با بیان این مطلب که پیشران ها، روندها، سناریوها مشخص شده است، تاکید کرد که ۳۱۳نفر در جلسات مختلف تدوین طرح آمایش حضور داشتند و موارد توسعه همه جانبه و پایدار مورد بحث و بررسی وسیعی قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.