جاده های استان ایمن سازی شد

خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت :تلاش های شبانه روزی راهداران به واسطه برف و باران در های ماه گذشته از خسارت های جدی جلو گیری شد .
وی افزود :استان کرمان بواسطه داشتن 22 گردنه و 2هزار کیلومتر راه جاده ای و 6ورودی ، باید به صورتی باشد تا امنیت جاده در اولویت باشد .
این مسئول گفت :پس از بارش باران کمترین انسداد جاده ای را داشتیم و تلاش و پشتیبانی استانداری کرمان قابل تقدیر است .
وی به خسارات سیل اخیر اشاره کرد و یادآور شد:سه پل در مسیر بم دچار آسیب و خسارت شد که کمتر از نصف روز بسته شد وخیلی زود با پل های متحرک باز شد و امیدوارم اولین لاین پل در آخر سال 95 راه اندازی شود .
وی خاطر نشان کرد :آب شستگی پل ها در باران ماه گذشته در حال حاضر ترمیم می شوند .
وی از نصب علائم هشدار دهنده ،علائم نقاط پر حادثه خبر داد و گفت :این طرح ها در حال اجرا هستند و از 25 اسفند ماه الی 15 فروردین سال جاری تمام فعالیت های عمرانی تعطیل است .
مدیر کل راه داری و حمل ونقل جاده ای گفت :500 کیلو متر راه های استان شانه سازی شده و 9 هزار کیلومتر راه که ارزش اقتصادی آنها 900میلیارد است.
وی ادامه داد:این جاده ها به عنوان یک سرمایه ملی باید حفظ و نگهداری شود ،همچنین در این راه ها از ابزارهای الکترونیکی وهوشمند استفاده می شود؛130 دوربین کنترل سرعت دراستان در 2 هزار کیلومتر نصب خواهد شد که در این میان  23 دستگاه دوربین در شمال کرمان و 25 دستگاه در استان کرمان نصب می شود.
وی تصریح کرد :امسال افزایش قیمت بلیط مسافربری نداشتیم وفروش بلیط اینترنتی از اول اسفند الی 25 فروردین سال جاری ادامه دارد .
مقبلی با اشاره به اهمیت ترمینال های مسافر بری اظهار کرد :ترمینال پیشانی فرهنگ استان است می طلبد به بهترین شکل باشد و نظارت بیشتری بر ناوگان عمومی صورت گیرد تا از خسارت های جدی پیشگیری شود .
به گفته ی این مسئول ،از رانندگان خواسته شده است تا مسافر بین راهی سوار نکنند تا شرکت های مسافر بری خسارت نبینند .
وی عنوان کرد :450 دستگاه مسافر بری ،79 شرکت مسافربری ،4هزارو هفتصد راننده در استان کرمان در حال فعالیت و خدمت به همشهریان عزیز هستند .
مقبلی خاطر نشان کرد :658 مینی بوس و 3 هزارو پانصد و بیست و هفت خودرو تاکسی در بین شهرستان های استان به کار مشغول هستند .
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت:770 نفر در کل استان در سال گذشته در تصادف جادهای جان خود را از دست دادند و 13 هزارنفر مجروح شدند.
مقبلی گفت :314 مدرسه آموزش فرهنگ ترافیک را گذراندند که امیدواریم تاثیر زیادی بر روی کم شدن خسارتهای ترافیکی شود .
وی عنوان کرد :450 دستگاه راهداری آماده باش در ستاد نوروزی در مسیر های استان مستقر هستند .
وی گفت :100 میلیارد تومان از منابع ملی اعتبار ابلاغ شده است و تا به حال 25 درصد از این پول به راهداری تخضصص یافته است .

photo 2017 03 12 10 31 58
نشست خبری مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان صبح امروز برگزار شد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10585
1 نظر
  1. محمد می گوید

    اززحمات شما متشکریم ولی برادر بزرگوار زحماتتان کافی نیست
    خیلی از جاده ای استان ایمن سازی نشده اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.