جمع آوری بیش از ۱۴۰۰ اتباع بیگانه فاقد کارت کار در کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: تاکنون بیش از هزار و ۴۸۰ اتباع بیگانه فاقد کارت کار در کرمان جمع آوری و ۵۶۰ کارفرمای متخلف به دادگاه معرفی شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا اسماعیلی گفت: با هدف ساماندهی و نظارت بر فعالیت اتباع بیگانه فاقد کارت کار، گشت مشترکی برای شناسایی و جمع آوری این اتباع از صنوف راه اندازی شده است.

او می گوید: این گشت مشترک با حضور تیم‌هایی از نیروی انتظامی، اداره کل اتباع، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اماکن، استانداری و دادستانی فعالیت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان می گوید: در استان کرمان بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه سکونت دارند که تاکنون برای بیش از ۱۷ هزار نفر کارت کار و فعالیت صادر شده است.

به گفته او در گشت شناسایی و جمع آوری اتباع بیگانه فاقد کارت کار، تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده و تاکنون بیش از هزار و ۴۸۰ نفر اتباع فاقد کارت کار جمع آوری و ۵۶۰ کارفرما که از این افراد استفاده می‌کردند به دادگاه معرفی شده اند.

اسماعیلی گفت: اجرای این طرح با هدف پاکسازی واحد‌های صنفی از اتباع بیگانه فاقد کارت کار و درپی آن ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی است. بدین منظور سامانه‌ای با شماره ۶۳۶۹ ۰۲۱ در نظر گرفته شده است تا شهروندان در صورت مشاهده موارد از کار اتباع بیگانه با این سامانه در تماس باشند و موارد را اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83993
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.