مدیرکل کمیته امداد کرمان اعلام کرد


حمایت کمیته امداد کرمان از ۴۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۴۸۴۴ بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که خیران نیکوکار می‌توانند در قالب طرح شفا از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش کرمان نو،  یحیی صادقی امروز 18 اردیبهشت ماه با اشاره به اینکه ۳۸۸۰ بیمار صعب‌العلاج، ۳۳۱ بیمار خاص و ۶۳۳ بیمار نیازمند نگهداری تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و همچنین بالا بودن هزینه های درمان، این بیماران درز مینهٔ پرداخت هزینه‌های درمانی خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی بیان کرد: بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد شامل ۱۸ گروه از بیماران از جمله افراد دارای بیماری‌های شدید پوستی، بیماری‌های شدید داخلی، انواع سرطان، پیوند اعضاء، انواع سندروم‌ها، بیمارهای قلبی و عروقی، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، بیمارهای مادرزادی، بیمارهای شدید ریوی و بیمارهای عفونی هستند.

صادقی با بیان اینکه بیماران خاص تحت حمایت شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس، دیالیز و بیماران پروانه ای هستند که کمیته امداد با پرداخت بخشی از هزینه‌های دارویی این بیماران از آن‌ها حمایت می‌کند افزود: بیش از 2 میلیارد تومان طی سال گذشته برای درمان بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است.

وی به اجرای «طرح شفا» توسط کمیته امداد به‌منظور حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت اشاره کرد و گفت: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند در قالب طرح شفا حمایت مالی و تأمین بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج که نیازمندی آن‌ها به تأیید اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد رسیده است را عهده‌دار شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به بالا بودن هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و خاص اشاره کرد و از خیران و مردم نیکوکار خواست با مشارکت در طرح شفا کمیته امداد را در پرداخت هزینه‌های درمانی این بیماران یاری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.