استاندار کرمان:


حوادث اخیر کوتاهی‌های حوزه فرهنگ را نمایان کرد

استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت جبران کوتاهی ها در حوزه فرهنگ گفت: حوادث اخیر یک خیر بزرگ نیز برای ما داشت که همه را متوجه کاستی‌هایمان کرد و اینکه کوتاهی‌هایمان را جبران کنیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در مراسم اختتامیه رویداد سلما(قیام زن باشرف و بااستعداد ایرانی) در دانشگاه باهنر کرمان ، زیرساخت اصلی همه فعالیت‌ها را فرهنگ دانست و افزود: با اصلاح فرهنگ، حوزه اقتصاد، سیاست و سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز درست خواهد شد.

وی گفت: در حوزه های فرهنگی صرفا نباید به ساختارهای دولتی تکیه داشت‌، باید نوسازی انجام داد و کارهایی که در زمینه مردمی‌سازی شروع شده را حمایت کرد تا نیروهایی نیزاز همین مجموعه‌ها شناسایی و معرفی شوند.

استاندار کرمان، رویداد سلما را کمک به آگاهی‌بخشی مردم و تصمیم‌گیری درست در برابر موضع گیری‌های دشمن دانست و گفت: اگر فهم سیاسی را ضمیمه فعالیت‌ها و توانایی‌هایمان کنیم و مردم نیز درک سیاسی خود را بالا ببرند، می‌توانند براحتی، اطلاعات سطحی که دشمن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها ارائه می‌دهد را با یک تحلیل دقیق و عمیق باز کنند و این وظیفه ماست که مردم را به این درجه از آگاهی برسانیم.
راه‌اندازی اندیشکده‌ گفتمان‌سازی
فداکار همچنین از برنامه راه‌اندازی اندیشکده‌ای در استان برای گفتمان‌سازی و گفت و گو خبر داد و افزود: این کار بزرگی است که امیدواریم هر چه سریعتر به انجام برسد؛ ما به عنوان سیستم اداری نیز وظیفه پشتیبانی این طرح‌ها را داریم.
حجت‌الاسلام نمکی معاون راهبردی ستاد جبهه فرهنگی استان کرمان در این رویداد نیز گفت: نوجوانان و جوانان از ۱۳ کشور و بیش از ۲۵ استان به مدت سه روز در این رویداد آموزشی و کارگاه‌های تولید محتوا برای سردار سلیمانی شرکت داشتند و هفته آینده آثار برتر معرفی خواهند شد.
طرح سلما «قیام زن باشرف و بااستعداد ایرانی» در طیف نوجوان‌ و جوان، اقداماتی در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای جامعه به ویژه دختران و بانوان انجام می‌دهد که از رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.
براساس این گزارش این طیف، حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را شامل می‌شود و با انجام این اقدام اثربخش، گام مهمی در تقویت حوزه رسانه برداشته می‌شود که یک کنش‌گری مثبت رقم خواهد خورد.

مراسم اختتامیه رویداد سلما عصر ۱۳ دی ماه و همزمان با سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار قاسم سلیمانی برگزار شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100236
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.