درد روی درد| خسارت 200 میلیارد تومانی طوفان به کشاورزان جازموریان

پس از خسارت سنگین سرمازدگی به مزارع جنوب استان طوفان شن نیز 200 میلیارد تومان به کشاورزان جازموریان خسارت زد.

بعد از خسارت سنگین سرمازدگی، این بار زحمات و امید کشاورزان جازموریان در طوفان شن دفن شد. هفته قبل بود که سعید برخوری رییس جهاد کشاورزی جنوب استان از خسارت بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومانی در اثر سرمازدگی به مزارع جنوب استان خبر داد. برخوری حالا از خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی به کشاورزان جازموریان در اثر طوفان سوم بهمن ماه خبر داده است.

به گزارش ایسنا او کانون بحران طوفان شن را زهکلوت اعلام کرد و افزود: بعد از جمع بندی نهایی خسارات، گزارش کامل را به مدیریت بحران استان که زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری است ارسال می‌کنیم که در نهایت توسط ستاد بحران بررسی می‌شود و توسط سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار می‌شود.

برخوری با ابراز گلایه‌مندی از عدم تخصیص اعتبار لازم برای جبران خسارت سیل فروردین ماه 1399 گفت: علاوه بر خسارت سرمازدگی اخیر و خسارت طوفان، متاسفانه بر اثر سیل فروردین ماه بیش از 560 میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی خسارت وارد شده که تاکنون یک ریال تخصیص داده نشده است.

رییس جهاد کشاورزی جنوب در پاسخ به این سوال که راهکار کارشناسی برای کمک به کشاورزان خسارت دیده چیست؟ گفت: در قالب یک بسته پیشنهاداتی را از جمله، تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض و امهال وام کشاورزی را ارائه داده ایم.

سفر غیررسمی وزیر کشاورزی به کرمان در روزهای طوفانی

در همین روزهایی که طوفان کشاورزی جنوب را نابود کرد وزیر کشاورزی در سفری غیررسمی به کرمان آمد اما به جنوب نرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، صبح پنجشنبه دوم بهمن ماه در یک سفر غیر رسمی دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی وارد کرمان شد و در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد استقبال دکتر زینی‌وند استاندار کرمان و سایر مسئولین استانی قرار گرفت و سپس با بالگرد راهی بخش شهداد شد.

دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه دکتر زینی وند استاندار کرمان، عرب نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان، مهندس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و تعدادی از مسئولین وزارتخانه و محلی وارد سایت هواپیمایی ماهان ‘معین اقتصادی’ در روستای ملک آباد شدند و از مزرعه معین اقتصادی شامل گلخانه قرنطینه خرمای مجول با بیش از ۳ هزار اصله نهال و گلخانه قرنطینه در حال ساخت ۵ هزار مترمربعی این مجموعه بازدید کردند.

هر چند گفته می‌شود وزیر جهاد کشاورزی قرار است در روزهای آینده به جنوب کرمان سفر کند اما انتظار می‌رفت در لابه‌لای همین سفر غیررسمی! در مرکز استان به بررسی خسارت وارد شده به کشاورزی جنوب می‌پرداخت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62957
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.