رئيس مركز مديريت بيماري های واگير وزارت بهداشت در بم از خطرات «زئونوز» گفت

دكتر شيرزادي رئيس اداره «زئونوز» مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در بم در جلسه آموزشی با پرسنل بهداشت شهرستان بم،فهرج،نرماشير و ريگان گفت‌و‌گو کرد.

بيماري هاي «زئونوز» يا بيماري های قابل انتقال از حيوان به انسان از حيوانات مهره دار به انسان منتقل می‌شوند و از طريق مصرف فراورده هاي لبني ،تماس مستقيم و يا از طريق ناقل به انسان منتقل مي‌شود
وي می‌گوید آخرين عامل بيماري زا كه در دنيا شناخته شده است «پريون‌ها» هستند كه عامل جنون گاوی محسوب می‌شوند.

«پريون‌ها» بدليل اينكه در بدنمان مولكولی شبيه به «پريون‌ها» وجود دارد ، در سينابس عصبي است .

«پريون» بيماري زا وقتي وارد بدنمان می‌شود در كنار «پريون» طبيعي قرار گرفته و شكل «پريون» طبيعي را تغيير ميدهد و پريون بيماري‌زا شكل می‌گيرد.
دكتر شيرزادي اعلام می‌کند که بيش از٧٠درصد بيماري های عفونی «زئونوز» هستند و ذبح غيربهداشتي و غيرقانوني از راههاي ابتلا به این بیماریست.

بيش از ٦٥درصد بيماري هاي نوپديد «زئونوز» هستند و مسافرين يكي از راه هاي انتقال اين بيماري ها مي‌باشند
رئيس اداره «زئونوز»مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: «تب خونريزي كريمه كنگو را جدي بگيريد و يكي از كارهاي مهم در بيماري هاي «زئونوز» بحث آموزش ميباشد كه بايد توسط شهرداري ها و دامپزشكي انجام گيرد.
وي در پايان بيماري هاری و سياه زخم ريوی و جنون گاوی در انسان را ١٠٠درصد باعث مرگ دانست و ابراز امیدواری کرد نتيجه آموزش و ارتقاي آگاهی باعث ایجاد مراقبت و کاهش آمار مرگ و میر توسط این بیماری ها شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.