پورابراهیمی خبر داد:


راه‌اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت راه‌اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رییس بنیاد شهید کشور نیز مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، نشست مشترک رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور در کرمان برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به این نشست اظهار داشت: موضوعات مختلفی در این نشست در رابطه با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا مورد بحث قرار گرفت و یکی از موضوعات مورد توافق خانه ایثار است و بخشی از مجموعه آماده است با تجهیز ۱۱۰ تخت آماده ارائه خدمات شود که توافق شد هر چه سریع تر کار دنبال و طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: برآورد می شو برای خانه ایثار ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز باشد تا این مجموعه در مرکز استان کرمان تجهیز شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: ایجاد زائرسرا برای زائران قبر شهید حاج قاسم سلیمانی در این نشست مورد بحث قرار گرفت و قرار شد کار مطالعاتی برای حضور جمعیت بزرگی که در طول سال از سراسر کشور به کرمان می آیند انجام شود و تاکید کردیم دولت دراین بحث زمین را در اختیار قرار بدهد و این اتفاق مهم بیفد و مقرر شد گزارش مطالعاتی طی دو ماه آینده صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رییس بنیاد شهید کشور نیز مورد توافق قرار گرفت و با استاندار برا تامین زمین توافق شده و پیش بینی می شود حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای اجرای این پروژه بزرگ بیمارستانی در کرمان باشد تا خدمات به خانواده بزرگ ایثارگران ارائه بدهد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ۳۰۰ گلزار در استان کرمان باقی مانده، افزود: در موارد مربوط به ساماندهی گلزارهای شهدا مقرر شد هماهنگی لازم برای اختصاص اعتبار در این زمینه در سفر رییس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی گفت: تکمیل پروژه توانبخشی کرمان نیز در این نشست موردبررسی قرار گرفت و طرح ملی مسکن نیز از دیگر موضوعات مهم است و مقرر شد پنج درصد از واحدهای مربوط به این طرح به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهداء که فاقد مسکن هستندف اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغال قرار است که سهم ۱۰ درصدی استان تامین و به زودی اعتبارات مربوط به ایثارگران در قالب تفاهمنامه عملیاتی و استفاده از تسهیلات یارانه و نرخ ترجیحی در اختیار خانواده ها قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در رابطه با خانواده شهدای سیل گلباف (ماه رمضان سال گذشته اتفاق افتاد) مکاتبات بنده با دفتر مقام معظم رهبری ارجاع شده و رییس بنیاد شهید اعلام کرد در صورتی که به ما ارجاع شود شهید خدمت به حساب می آیند.(ممکن است به وزارت کشور ارجاع شود).

گفتنی است معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور با همراهی دکتر پورابراهیمی و و جمعی از مسئولان از مجموعه اقامتی جانبازان قطع نخاع استان کرمان بازدید به عمل آورد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89262
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.