راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک کشور در کرمان

مدیرعامل خیریه ثامن‌الحجج (ع) مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان از راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک کشور در این موسسه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: درصدد خرید دستگاه‌های مورد نیاز این آزمایشگاه از کشور آلمان هستیم.

مدیرعامل خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود راه اندازی بخش سلول های بنیادین در زمینه نگهداری بند ناف در حال اتمام  و مرکز جامع تصویربرداری موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) در حال آماده سازی است.

شمسی نیا ایجاد بزرگترین مرکز سونوگرافی و پرتودرمانی که برخی تجهیزات آن در حال ورود به کشور است؛ راه اندازی داروخانه های مجهز؛ راه اندازی بخش ویژه برای بیماران ام اس در دارالشفا امام رضا توسط مختاررعبدالرحمانی و همسرش به یاد فرزند فقیدشان؛ ۱۰ کلینیکِ آماده بهره برداری در استان در زمینه پیشگیری را از اقدامات انجام شده نام برد.

وی تاکید کرد: موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) بیش از ۴۰ هزار متر فضای درمانی برای بیماران خاص و سخت درمان در این استان احداث کرده است.

مدیرعامل خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص استان با اشاره به گزارش اقدامات چهار ماه نخست سال جاری مؤسسه خیریه ثامن الحجج (ع) کرمان اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی با پیگیری و تلاش های انجام شده اجازه ایجاد مشکلات جدید را برای بیماران ندادیم.

شمسی نیا با اشاره به اینکه ۶ هزار بیمار خاص و چهار هزار بیمار سخت درمان در این استان وجود دارد اظهار داشت: این موسسه در راستای پیشگیری از ابتلای بیماران به کرونا اقدامات زیادی انجام داده است.

وی تصریح کرد: مسئولان، نهادهای حمایتی و خیرین در اقدامات خیرخواهانه مؤسسه خیریه ثامن الحجج (ع) کرمان نقش داشته اند به طوری که طی چند روز اخیر حاج ابراهیم بنازاده، بانی اولیه بخش تالاسمی پنج میلیارد ریال برای خرید تجهیرات و درمان بیماری های خاص اهدا کرد.

مدیرعامل خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص استان گفت: صندوق قرض الحسنه رسالت بیش از ۵۰۰ مورد تسهیلات بانکی را در اختیار بیماران قرار داده و استانداری کرمان نیز قرار است از طریق صندوق وام کارآفرین برای هزار نفر وام کارگشایی خوداشتغالی در زمینه کشت گیاهان دارویی واگذار کند که تاکنون این مهم محقق نشده است.

شمسی نیا با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه پرورش گیاهان دارویی یک ظرفیت است افزود: طرح کشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان زرند بزودی اجرا می شود و به زودی عملیات اجرایی احداث کارخانه فراوری و بسته بندی گیاهان دارویی به نام سردار دلها کلید می خورد که در این زمینه بزرگترین مرکز تحقیقات طراحی و اساتید داخل و خارج کشور به ویژه متخصصین سازمان جهادکشاورزی برای همکاری اعلام آمادگی کرده و بیش از ۲۰ کارگروه در این راستا تشکیل شده است.

وی به تکمیل مجموعه دارالشفا امام رضا (ع) وابسته به موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان اشاره کرد و افزود: به زودی تفاهم نامه ای با آستان قدس رضوی امضا می شود تا در بخش سلامت با مجموعه دارالشفاهمکاری کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان از انعقاد قرارداد با بهزیستی برای راه اندازی مرکز جامع پیشگیری از بیماری های خاص که بیش از ۴۰ نوع بیماری نادر را تحت پوشش قرار می دهد؛ خبر داد و گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی و هزار و ۶۵۰ بیمار ام اس در کرمان وجود دارد.

وی افزود: موسسه خیریه ثامن الحجج از بیماران خاص هیچگونه هزینه ای به جز ۵۰ درصد فرانشیز دارویی را دریافت نمی کند.

شمسی نیا ادامه داد: افزود: داروهای ایرانی برای بیماران تالاسمی صد درصد رایگان و داروهای خارجی با پرداخت ۵۰ درصد هزینه توسط خیریه تأمین می شود و هزینه های بیماران همودیالیزی نیز رایگان است اما فرانشیز دارو را باید بپردازند.

مدیرعامل خیریه ثامن الحجج مرکز درمانی بیماران خاص استان گفت: از مسئولان انتظار همکاری بیش از پیش در راستای تسهیلگری امور این مجموعه خیریه وجود دارد.

وی همچنین از همکاری و تعامل برخی از نهادها در تأمین سبد کالا برای بیماران خاص و سخت درمان استان کرمان قدردانی کرد و گفت: به دلیل تحریم ها با کمبود دارو مواجه هستیم ضمن اینکه امسال حداقل ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات در موسسه خیریه ثامن الحجج نیاز داریم.

شمسی نیا تاکید کرد: درآمدها موسسه خیریه ثامن الحجج کرمان چون از محل پرداخت های خیرین تامین می شود اما مبلغ جمع آوری شده از صندوق های مؤسسه ماهانه به طور تقریبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که به طور صرف برای بیماران هزینه می شود و در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۰ درصد افزایش ورودی رقم های بزرگ را به صورت صد در صدی از طرف خیرین داشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53593
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.