راه‌اندازی مهد‌کودک زندان

یدالله موحد در جلسه شورای فرهنگی دادگستری کرمان گفته ۷درصد زندانیان استان کرمان را بانوان تشکیل می دهند که اکثر آنها نیز دارای فرزند می باشند.از ابتدای سال جاری مهد کودک زندان مرکزی کرمان در دو طبقه راه اندازی شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: ملاقات کودکان و خردسالان با مادرانشان در زندان آسیب های فراوانی را برای کودکان بوجود می آورد و با راه اندازی این مهد کودک از این پس مادران زندانی برای ملاقات با کودک خود به مهد کودک زندان مراجعه می نمایند و کودکان عملا به محیط زندان وارد نمی شوند.

چندی پیش  رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در جمع خبرنگاران گفت: زنان، ۱/۳ درصد از زندانیان ایران را به خود اختصاص داده‌اند و افراد زیر ۱۸ سال که در کانون‌های اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند، تنها ۵/۰ درصد از جمعیت کیفری را تشکیل می‌دهند.» همچنین اخیرا در گزارشی توسط سازمان زندان‌ها اعلام شده است: تعداد زندانیان مطلّقه و بیوه در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ به‌ترتیب ۱۶/۷۴ و ۴۷/۴ درصد رشد داشته است.هم‌اکنون به‌ازای هر یکصد هزار نفر، ۲۹۰ نفر در زندان‌ها به سر می‌برند.

 این در حالی است که آمار ورودی زندان‌ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ در ارتباط با بازداشت‌های موقت ۲۴ درصد، کفالت ۲۰ درصد و سپردن وثیقه ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ۹۷ درصد زندانیان را مردان و سه درصد را زنان تشکیل می‌دهند.بر اساس این گزارش، در سال گذشته جرایم مواد مخدر و روانگردان با ۴۳/۶۶ درصد، سرقت و ربودن مال غیر با ۲۶/۳۲ درصد و جرایم علیه اشخاص با ۱۱/۱۸ درصد بیشترین جرایم را تشکیل می‌دادند. بیشترین فراوانی زندانیان در سال ۹۴، مربوط به گروه سنی ۲۶ تا ۳۲ سال بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12379
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.