رفع خطر خاموشی با افزایش بارش ها؟| برق شمال: صرفه جویی نکنیم، خاموشی تکرار می شود

براساس گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، از یک مهر امسال تا 19 آبان میزان بارش ها در کشورمان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود 209 درصد و نسبت به 49 سال اخیر 77 درصد افزایش پیدا کرده.

این در حالی است که سال آبی گذشته یکی از کم باران ترین سال های آبی کشورمان در 50 سال گذشت بود که موجب شد تابستان امسال با خاموشی های گسترده مواجه شویم.

اگرچه با افزایش بارندگی این امید می رود که تابستان سال آینده خاموشی نداشته باشیم اما معاون شرکت برق شمال استان کرمان نظر دیگری دارد.

علی افتخاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات کرمان به «کرمان نو» گفت که اگر حتی به اندازه حد معمول بارندگی داشته باشیم، باز هم احتمال خاموشی وجود دارد.

به گفته او با افزایش بارندگی، کمبود پنج هزار مگاوات برقی که در تابستان امسال وجود داشت، جبران می شود اما افزایش دو تا سه هزاران مگاواتی مصرف برق در فصل گرما همچنان کسری برق را به وجود می آورد.

او اضافه کرد که برای جبران این کسری باید به سمت مدیریت مصرف و همچنین افزایش برق تولیدی از نیروگاه های خورشیدی برویم.

افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان کرمان دو تا سه مگاوات برقی که وارد مدار می شود از طریق نیروگاه های خورشیدی است، گفت که تلاش داریم تا تابستان سال بعد یک تا دو مگاوات به این میزان افزوده شود. با این حال بدون صرفه جویی همچنان خطر خاموشی وجود دارد.

به گفته معاون شرکت برق شمال کرمان، بیشترین مصرف برق در بخش کشاورزی است که 46 درصد برق استان را مصرف می کند‌ اما کمترین هزینه را می پردازد. سهم بخش صنعت و مصرف خانگی هم به ترتیب 12 و 42 درصد است.

خاموشی به واحدهای صنعتی و تولیدی کرمان هم رسید

از امروز ساعت ۱۲ تا ۱۴ خاموشی نداریم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21079
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.