روند انتخاب شهردار در رفسنجان و شهربابک

روزهای پس از تنفیذ و تحلیف همه توجه‌ها معطوف معرفی اعضای کابینه دوازدهم است، اما موضوع دیگری که در شهرهای کوچک و بزرگ جلب توجه می‌کند بحث انتخاب شهردار است. کرمان‌نو تلاش کرده با برقراری ارتباط با منتخبین پنجمین دوره شورای شهرهای مختلف استان در سلسله گزارش‌هایی به روند انتخاب شهردار بپردازد. البته منتخبین مردم تاکنون هیچ تمایلی به معرفی گزینه‌های مد نظر خود نداشتند و با پاسخ هنوز‌ مشخص نیست یا گزینه‌ها محرمانه است از دادن پاسخ صریح سرباز زدند. در این گزارش با دو تن از منتخبین شورای شهر شهربابک و رفسنجان گفت‌وگو کردیم.

منتخب شورای پنجم شهربابک به «کرمان‌نو» گفت که ملاک ما برای انتخاب کاندیدای شهرداری داشتن سابقه در امور عمرانی است، گرایش سیاسی اهمیتی ندارد.

«حسین ریاحی» افزود که پس از بررسی سوابق کاندیدا نهایتا دو نفر را به عنوان گزینه اصلی انتخاب می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که به شورای شهر برنامه ارائه کنند.

وی افزود که در هفته اول یا دوم از آغاز به کار شورای پنجم شهردار را انتخاب خواهیم کرد. تا امروز در جلسه‌های غیر رسمی که منتخبین شورای پنج داشتند هر فرد گزینه‌های مورد نظر خود را معرفی کرده که مشغول بررسی سوابق آنها هستیم.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر صفائیه رفسنجان در خصوص انتخاب شهردار به کرمان‌نو گفت که هنوز تصمیمی گرفته نشده. قرار بر این است که در چند روز آینده جلسه ای داشته باشیم و در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم. هر کدام منتخبین شورا گزینه‌های مورد نظر خود را معرفی می‌کنند و از این افراد برنامه می خواهیم.

«علی دادخدایی» افزود که معیار ما برای انتخاب شهردار انتخاب فردی است که توانایی انجام کارهای زیربنایی داشته باشد. متاسفانه شهر رفسنجان در این چند سال توسعه‌ پیدا نکرده و عقب‌مانده است. شهردار باید فردی باشد که هم بتوانند اقدامات زیربنایی انجام دهد و هم در جهت توسعه و پیشرفت کوتاه مدت قدم بردارد.

روند انتخاب شهردار در تهران به این صورت است که هر کدام از منتخبین شورای پنجم در ابتدا سه گزینه معرفی کردند. این گزینه‌ها به مردم و رسانه‌ها معرفی شدند، رای‌گیری بین این نامزد‌ها انجام شد و تعدادی از نامزدها حذف شدند. نام افراد باقی‌مانده به رسانه‌ها اعلام شد و این افراد موظف به ارئه برنامه شدند. به این صورت روند انتخاب شهردار پایتخت درحال پیگیری است، اما متاسفانه در شهرستان‌ها منتخبین مردم، مردم و رسانه‌ها را محرم نمی‌دانند و تمام روند انتخاب شهردار پشت درهای انجام می‌شود. شاید انصاف این باشد که منتخبین مردم که جایگاه امروز خود را مدیون مردم هستند در رابطه با انتخاب شهردار شفافیت بیشتری داشته باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13292
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.