ساماندهی ورودی‌های رفسنجان با اِلِمان‌های مس و پسته

شهردار رفسنجان از اقدام مؤثر شهرداری رفسنجان برای ساماندهی ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: در طراحی المان‌های ورودی شهر، بحث اسلامی – ایرانی بودن و تاریخ رفسنجان در نظر گرفته شده است.

شهردار رفسنجان از اقدام مؤثر شهرداری رفسنجان برای ساماندهی ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: در طراحی المان‌های ورودی شهر، بحث اسلامی – ایرانی بودن و تاریخ رفسنجان در نظر گرفته شده است.

به گزارش کرمان نو، مجید کهنوجی صبح امروز ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بودجه 1401 شهرداری رفسنجان، زیباسازی ورودی های شهر از سمت یزد و کرمان پیش بینی و طراحی های آن شروع شده، تابلوی ورودی شهر و تابلوی خوشامدگویی و بحث آسفالت معابر دو طرف در حال طراحی است که در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: در ورودی شهر از سمت یزد میدان خاتم الانبیاء و میدان امام خمینی(ره) و بزرگراه خلیج فارس که به سمت خروجی کرمان متصل می شود بحث فضای سبز و مبلمان شهری آن انجام می شود، در ورودی شهر از سمت کرمان شامل میدان امام حسین(ع) و شهید عباس زاده نیز این موضوعات طراحی شده و انجام می شود.

شهردار رفسنجان بر لزوم مشارکت شهروندان در تمیز نگه داشتن ورودی های شهر تاکید کرد و افزود: زباله هایی که در ورودی شهر می بینیم، زباله های ساختمانی است که متاسفانه برخی شهروندان در ورودی شهر می ریزند و تقاضا دارم شهروندان اینگونه موارد را به سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند تا از این کار جلوگیری کنیم؛ چرا که چهره شهر را زشت کرده و زحمات پرسنل شهرداری را هدر می دهد ضمن اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به شمار می رود.

کهنوجی با بیان اینکه شهرداری بطور مداوم نخاله های ساختمانی را جمع آوری می کند، یادآور شد: در شب عید ورودی های شهر را از نخاله های ساختمانی پاکسازی می کنیم. از شهروندان تقاضا دارم با رصد تخلف تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر و گزارش آن، به کمک شهرداری بیایند تا بتوانیم شهری زیبا داشته باشیم.

وی در خصوص استانداردهایی که برای ورودی های شهرها وجود دارد، گفت: ورودی های شهر باید هم از لحاظ معماری و شهرسازی، معابر و خیابانها، فضای سبز، مبلمان شهری و تابلوهای راهنما طبق استانداردهایی باشد تا مهمانانی که وارد شهر می شوند، بتوانند به آسانی از خدمات شهری و مکان های گردشگری شهر بهره ببرند.

کهنوجی در پاسخ به این سوال که آیا ورودی های شهر رفسنجان از این استانداردها برخوردار است، اظهار کرد: ورودی های شهر رفسنجان از نظر طراحی شهری این استانداردها را دارد، در بحث فضای سبز نیاز به ساماندهی و زیباسازی و انجام مبلمان شهری دارد که در سال آینده انجام می شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه رفسنجان در حوزه پسته و صنعت مس شهرت جهانی دارد، یادآور شد: در ورودی رفسنجان از سمت یزد المانی در زمینه پسته نصب می شود که پیشتاز بودن رفسنجان را در محصول پسته نشان دهد، همچنین بحث خوشامدگویی از یک سمت شهر وجود دارد و از سمت دیگر انجام می شود. در ورودی شهر از سمت کرمان نیز المانی در زمینه مس کار می شود. در طراحی المان ها بحث اسلامی – ایرانی بودن و تاریخ رفسنجان در نظر گرفته شده و بودجه آنها نیز پیش بینی شده است.

کهنوجی در خصوص ورودی شهر رفسنجان از سمت سرچشمه و ترافیک موجود در این ورودی نیز گفت: اتصال بلوار کوثر به جاده سرچشمه از تعهدات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان است که باید در این محل پل غیرهمسطح احداث کند و بار ترافیکی این منطقه را کاهش دهد، بخشی از زیباسازی این ورودی انجام شده و شب عید نیز نخاله های ساختمانی این منطقه پاکسازی می شود اما آسفالت ادامه بلوار کوثر در بودجه 1401 پیش بینی شده و انجام می شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به جمع آوری روزانه نخاله های ساختمانی توسط پیمانکار حوزه خدمات شهری، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری پیمانکار جداگانه داریم که هر روز نخاله های ساختمانی جمع آوری می شود اما لازم است دستگاههای دیگر از جمله نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز به کمک شهرداری آمده و با کامیون دارانی که این زباله ها را در سطح شهر تخلیه می کنند با جدیت برخورد کنند. ضمن آنکه همانطور که عرض کردم مردم نیز این تخلف را به سامانه 137 شهرداری برای پیگیری اطلاع دهند.

کهنوجی در این زمینه ادامه داد: شهرداری برای آسانی دسترسی شهروندان، 4 نقطه را در سطح شهر معین کرده که مردم زباله های ساختمانی خود را در این نقاط تخلیه و سپس توسط شهرداری از شهر خارج شوند. شهروندانی که کامیون و تراکتوری را برای جمع آوری نخاله های ساختمانی خود کرایه می کنند مطلع باشند که همه کامیون داران و تراکتورداران از این نقاط اطلاع دارند اما باز هم متأسفانه برخی از آنان در دسترس ترین مکان را برای تخلیه نخاله های ساختمانی انتخاب می کنند.

شهردار رفسنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی شهر برای نوروز اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره تخم مرغ های رنگی نوروزی با حضور هنرمندان شهرستان، چیدمان سفره هفت سین در شهر، نصب المان های نوروزی و چراغانی میادین در سطح شهر از جمله اقداماتی است که در ایام نوروز و اعیاد شعبانیه انجام خواهد شد.

کهنوجی از تشکیل «کمیته نما» برای نخستین بار در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: کمیته نما جلساتی را با نظام مهندسی برگزار کرده و نظر این کمیته جزو شروط صدور پروانه و پایان کار شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85269
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.