سرانه فضای آموزشی در استان 3.4 مترمربع پایین‌تر از استاندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان کرمان 3.4 مترمربع پایین‌تر از استاندارد است گفت: در 11 منطقه آموزشی استان کرمان سرانه آموزش آن‌ها از متوسط استانی بسیار پایین‌تر است که این مناطق در جنوب و شرق استان و شهر کرمان هستند.

واعظی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه استان کرمان با موضوع پویش ملی آجر به آجر با تبریک عید سعید قربان و عید غدیر اظهار داشت: با توجه به سند بنیادین آموزش و پرورش بسته‌های تحولی زیادی از سوی وزیر در ابتدای سال ابلاغ شد که دو بسته آن مربوط به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

وی با بیان اینکه یکی از این بسته‌ها طرح آجر به آجر است گفت: این طرح با هدف فرهنگ‌سازی برای مدرسه‌سازی در بین عموم مردم اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه ممکن است تعداد زیادی از مردم علاقه‌مند مشارکت در امر مدرسه‌سازی باشند افزود: این طرح با این هدف مطرح شد تا هر کس به هر میزان که در توانش است در ساخت مدسه مشارکت داشته باشند حتی به اندازه یک آجر.

وی با بیان اینکه سامانه مهر مدرسه به این منظور راه‌اندازی شده و عموم مردم می‌توانند به هر اندازه که دوست داشته باشند در این طرح مشارکت کرده و کمک خود را ردیابی کنند گفت: همزمان با عید غدیر از این سامتنه به طور رسمی رونمایی می‌شود.

واعظی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان در طرح آجر به آجر جزو هفت استان پایلوت اجرای طرح در کشور است افزود: مشارکت خیران استان کرمان در امر مدرسه‌سازی روند رو به رشد خوبی در سال‌های گذشته داشته است.

وی از مشارکت 22 میلیاردی خیران در سال 96 و 32 میلیارد در سال 97  خبر داد و گفت: این کمک‌ها در سال گذشته به 97 میلیارد تومان رسیده و در سال جاری و تا به 75 میلیارد تومان مشارکت خیران مدرسه‌سازدر استان کرمان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: این مبلغ بدون احتساب کمک‌های مردمی در طرح آجر به آجر و تفاهمنامه اتاق بازرگانی در ساخت مدرسه است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان کرمان 3.4 مترمربع پایین‌تر از استاندارد است گفت: در 11 منطقه آموزشی استان کرمان سرانه آموزش آن‌ها از متوسط استانی بسیار پایین‌تر است که این مناطق در جنوب و شرق استان و شهر کرمان هستند.

واعظی‌نژاد با اشاره به وجود 4 هزار کلاس درسی در استان کرمان به وسیله بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند که استان کرمان بیشترین آمار این حوزه را در کشور دارد گفت: در برنامه داریم تا این کلاس‌ها تا پایان سال به سیستم گرمایشی جدید مجهز شوند اما با توجه به اینکه اعتبارات امسال دیر ابلاغ شد مقداری از برنامه زمانبندی عقب هستیم و به حدود 90 میلیارد تومان اعتبار برای حذف تمامی بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس استان کرمان نیاز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53753
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.