مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان کرمان:


سرقت ها عامل اصلی جلوگیری توسعه ارتباطی هستند

کرمان نو- مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان کرمان سرقت ها را عامل اصلی جلوگیری توسعه ارتباطی در سطح شهرستان های استان کرمان دانست و گفت: انتظار می رود برای این سرقت ها برنامه ویژه ای در نظر گرفته شود

مسعود الهامی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات شهرستان بم گفت :متاسفانه با قطع و سرقت بخشی از کابل منطقه ای وسیع و پرجمعیت، ارتباطات آن ها برای ماه ها قطع خواهد شد و  با توجه به اینکه شرکت مخابرات یک بخش خصوصی بوده و  از طریق درآمد هزینه ای مدیریت می شود بنابراین این سرقت های مکرر جلوی توسعه را گرفته به طوری که بخش نگهداری اداره مخابرات زانو زده است.

او بیان کرد: هزینه هایی که برای بخش نگهداری شبکه های ارتباطی و تامین پایداری آن ها بعد از سرقت ها می شود را می توان در بخش توسعه استفاده کرد

نقاط کور جاده ای و سرقت کابل های مخابراتی

الهامی ادامه داد: با وجود تلاش های فراوان و سرمایه گذاری زیاد که در بخش ارتباطات در چند سال اخیر شده است اما در سطح شهرستان های استان شاهد نقاط کور جاده ای و قطعی ارتباط در بخشی از جاده ها هستیم که به واسطه سرقت باتری های سایت ها و کابل های مخابراتی است .

او تاکید کرد: سرقت ها نه به مخابرات استان کرمان ضرر وارد کرده بلکه ارتباط عمومی مردم را نیز در معرض خطر قرار داده است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان کرمان اظهارداشت: برخی از روستاهای شهرستان بم در دو سال اخیر به شبکه فیبرملی وصل شده که نقطه عطفی در حوزه ارتباطات نقاط محروم روستایی به شمار می رود.

به گفته او روستاهایی مانند طرز ، دریجان و مرغک در این پروژه از طریق پروژه ارتباطات روستایی که از محل اعتبارات دولت و با پیمانکاری مخابرات استان بود منتفع شدند .

الهامی توضیح داد: در مسیر فیبر نوری برخی از این روستاها به دلیل ارتباطات رادیویی که داشتند در معرض ناپایداری و ناامنی بودند که با ایجاد فیبر خاکی شاهد پایداری و پارامترهای کیفی بالاتری در ارتباطات این روستاها خواهیم بود

اتصال ۶۵ روستا به شبکه اینترنتی مطلوب 

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان کرمان تصریح کرد: از ۱۲۶ روستای بالای بیست خانوار شهرستان بم حدود ۶۵ روستای فاقد اینترنت به شبکه اینترنتی مطلوب متصل شدند که در دو هفته آینده به اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل متصل خواهند شد .

الهامی افزود: برای تامین دسترسی اهالی روستاهای کرک و مجموعه منطقه دارستان سایتی به اپراتور همراه اول ابلاغ شده است و تجهیزات آن بعد از ارسال به استان نصب خواهد شد .

تمام مدارس بم به اینترنت پرسرعت  متصل می شوند

او می گوید از مجموع مدارس شهرستان بم نیز تعداد ۸۰ مدرسه شهری و ۷۶ مدرسه روستایی با همکاری اپراتورهای ثابت و همراه به شبکه ملی ارتباطی اینترنت پرسرعت متصل شده اند.

او عنوان کرد: تمام مدارس شهری و روستایی به زودی به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد و نگهداری و پایداری شبکه ارتباطات مدارس هم به مدت ۱۰ سال بر عهده پیمانکار ما خواهد بود.

الهامی درباره مشکلات مطرح شده شهرک دوستی(خوابگاه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و مجتمع آموزش عالی) بیان کرد: ارتباطاتی که در این شهرک وجود دارد در بستر کابل هوایی است و متاسفانه با توجه به سرقت های زیادی که در این شهرک صورت گرفته تاکید شده که حتما کابل خاکی شود که امیدواریم با کمک و همکاری مسئولین شهرستان در جهت تامین زیرساخت های عمرانی در اختیار مخابرات قرار دهند تا مسیر کابل مسی که در شهرک دوستی قرار دارد در مسیر امنی قرار گیرد.

شایعه تشعشعات مضر شبکه ارتباطات سیار

او درخصوص موضوع تشعشعات مضر شبکه ارتباطات سیار گفت: این موضوعات در حد شایعه است و هیچ مقاله علمی مستند و محکمی برای ضرر تشعشعات موبایل نمی توان پیدا کرد و تمام مراجع صاحب نظر در این خصوص از جمله سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت و درمان هیچ زمان اعلام نکردند که این تشعشعات مضر هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان کرمان بیان کرد: شهروندان با ممانعت جلوی توسعه بخش ارتباطات که خودشان هم نیازمند آن هستند ایستادگی نکنند زیرا ما در حوزه استانداردها به عنوان مجری عمل می کنیم .

او درباره استاندارد شبکه ارتباطات سیار افزود: هر جایی شهروندی از تشعشعات ارتباطات سیار شکایت کنند ما با در اختیار داشتن تجهیزات استاندارد بین المللی و حسب فرآیند ملی که به دستگاه های ذی‌ربط ابلاغ شده است این تجهیزات را برای روزهای متمادی در محل مورد شکایت نصب خواهیم کرد.

 به گفته الهامی گزارش مستند و پرینت شده تجهیزات به سازمان انرژی اتمی ارسال می شود همچنین این سازمان نیز پس از بررسی سطح سیگنال هایی که در اطراف سایت تشعشع دارد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت و درمان قرار می دهد.

تمام سطح تشعشعات در پایین ترین سطح قرار دارند

او اضافه کرد: از تمام شکایت هایی که در بخش مضرات تشعشع داشتیم هر آن چه آزمایش انجام دادیم با نظر دقیق سازمان انرژی اتمی در پایین ترین سطح تشعشعات سایت ها در حال خدمات رسانی هستند.

الهامی می گوید از مردم می خواهیم با شنیده هایشان جلوی توسعه ارتباطات را نگیرند زیرا با ممانعت ها بخش عمده ای از جمعیت شهرستان از این توسعه بی نصیب می شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان کرمان گفت: شهرک دوستی هم که از وضعیت ارتباطی شکایت داشت به دلیل همین ممانعت ها با مشکل ارتباطی مواجه شده است زیرا در ۲ سال و نیم گذشته  همکاران من در بخش همراه اول سایتی را مختص شهرک دوستی طراحی کردند تا سیگنال مطلوب به جامعه دانشگاهی مستقر در این شهرک برسانند اما با ممانعت هایی روبرو شدند که باعث شد این سایت با فاصله اجرا شود و هم اکنون با بهینه سازی های انجام شده در حال سرویس دهی است.

الهامی تاکید کرد: شهرک امام هم به رغم شکایت های زیاد همکاران برای طراحی و نصب سایت مراجعه کرده اند اما با ممانعت مردم این منطقه روبرو شدند و از آن جا که تجهیزات سایت ها بسیار گران قیمت هستند و ما از لحاظ منابع تجهیزاتی به دلیل تحریم ها تحت فشار هستیم در صورت ممانعت این تجهیزات حتی از استان هم خارج خواهد شد.

مردم در منازل از اپراتورهای ثابت استفاده کنند

او درباره استفاده بیش از حد مردم از اپراتورهای سیار توضیح داد: به طورکلی سایت های موبایل تکنولوژی موبیلیتی هستند و انتظار می رود مردم زمانی در جای ساکن هستند و به دیتا نیاز دارند از اپراتورهای ثابت و شرکت های پروانه دار مورد تایید وزارت ارتباطات استفاده کنند تا ترافیک وارد شبکه ارتباطات سیار نشود.

الهامی ادامه داد: منابع سایت ها محدود است و سایت های سیار نمی توان ترافیک زیاد را تحمل کند اما پهنای باند سایت ثابت قدرت تحمل بیشتری دارد

به گفته او سرمایه گذاری های زیادی در بخش اینترنت ثابت انجام شده که مغفول مانده است و لازم است با فرهنگ سازی عمومی در سطح جامعه مردم از اپراتورهای ثابت که خدمات بهتری ارائه می دهند استفاده کنند .

در این جلسه وضعیت موانع و مشکلات ارتباطی و زیرساختی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش های عمرانی و ارتباطی بررسی شد که مقرر گردید این موانع توسعه هر چه سریعتر در کارگروه ویژه ای برطرف شود .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79516
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.