شاخص‌های برخورداری رفسنجان بازنگری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری چهارشنبه شب در دیدار رئیس کمیته امداد کشور با کارکنان کمیته امداد رفسنجان با بیان اینکه مردم رفسنجان کارهای خیرخواهانه بزرگی کرده اند، گفته بیشتر مراکز عام المنفعه این شهرستان در سالهای گذاشته توسط خیّران بنا گذاشته شده است.

وی با اشاره به دوراندیشی خیّران این شهرستان، افزود که در سال ۱۳۳۲ مرحوم مرادی املاک خود را برای بهداشت و درمان وقف کرد تا درمانگاه مرادی ساخته شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای شهرستان، ادامه داد: «۲۵ هزار دانشجو در ۱۱ دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، در کنار آن هشت حوزه علمیه و ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان رفسنجان وجود دارد.در کنار این مسائل، حضور ۶۰ هزار تبعه بیگانه در مسائل اجتماعی، امنیتی و فرهنگی ما تاثیر گذاشته است. در حال حاضر شش هزار دانش آموز و ۳۰۰ دانشجوی افغانستانی در رفسنجان تحصیل می کنند».

ملانوری با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان کرمان و شهرستان رفسنجان، تصریح کرد که دشت رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور نام گرفته و سالانه یک متر افت آبهای زیرزمینی را داریم و با این وضعیت نمی توان تولید پسته را انجام داد.

بگفته ملانوری سال گذشته میانگین تولید محصول پسته ۵۰۰ کیلو در هکتار بوده در حالی که کمتر از دو تن در هکتار مقرون به صرفه نیست ضمن آنکه هزینه هایی دیگری که بر کشاورز تحمیل می شود نظیر مصرف آب، سمپاشی، حضور اتباع و زمینه کاری در اینجا فراهم شده و … را باید در نظر گرفت.

فرماندار رفسنجان خواستار بازنگری در خصوص شاخص های برخورداری این شهرستان شد و گفت: «رفسنجان به عنوان شهری برخوردار در کشور شهره یافته در حالی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواسته ایم دوباره ارزیابی های خود را از این شهرستان انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم توجه به اشتغال و توانمند کردن مددجویان کمیته امداد است، ابراز داشت: «طرح احیاگران آبادی طرحی است که در شهرستان رفسنجان برای توانمند کردن روستائیان، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر انجام شده و در حال اجرا است.سهمیه پرداخت وام بانکی برای مددجویان کمیته امداد رفسنجان در شش ماهه اول امسال ۳۰ میلیارد ریال بوده که سهم مددجویان از این تسهیلات بیشتر شود.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14256
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.