نیاز رفسنجان به ۲۰ هزار کارگر در فصل پسته


سهمیه آرد رفسنجان برای فصل برداشت کافی نیست

 فرماندار رفسنجان گفت: سهمیه آرد فعلی اختصاص‌داده‌شده به رفسنجان در فصل برداشت پسته تا حدی نیاز اولیه شهرستان را بر طرف می‌کند؛ لذا قصد داریم با پیگیری‌های لازم از استانداری، این میزان را افزایش دهیم.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان، شامگاه ۲۱ شهریورماه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رویداد مهم برداشت محصول پسته آغاز شده و قرار است از ۸۰ هزار هکتار سطح باغ در رفسنجان ۷۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او با اشاره به اینکه تا اواسط مهرماه این روند ادامه دارد، افزود: روزانه تا ۲۰ هزار نفر کارگر نیاز است تا محصول چیده شود؛ لذا یکی از نیازهای اساسی شهرستان در این برهه زمانی، نان است.

 معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری رفسنجان نیز اظهار کرد: باید با همدلی و همفکری مسائل پیش‌رو را حل و مدیریت کرد که خوشبختانه این فضای همدلی در شهرستان وجود دارد.

 رحمانی افزود: بحث تأمین ارزاق موردنیاز در فصل برداشت پسته و آغاز دانشگاه‌ها مطرح است که دانشگاه ولی‌عصر و علوم پزشکی رفسنجان سهمیه موردنیاز خود در زمینه گوشت منجمد، برنج، شکر، مرغ و روغن را اعلام کردند و تقاضاها را به استان ابلاغ کردیم و امیدواریم سهمیه‌های موردنیاز تأمین شود، ضمن اینکه در مجموع این دو دانشگاه ۱۵ تن گوشت منجمد تقاضا دارند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۴۸.۵ تن گوشت مرغ منجمد در شهرستان رفسنجان توزیع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108816
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.