فرماندار بم؛


شهرستان بم ،ثابت ترین وضعیت را در مواجهه با بیماری کرونا داشته است

کرمان نو- فرماندار بم گفت: طبق اعلام معاونت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان،شهرستان بم ثابت ترین وضعیت را در کشور درخصوص بیماری کرونا داشته است که این موضوع به دلیل حفظ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان خصوصا اصناف بوده است .

به گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور فرماندار بم روز یکشنبه در نشست ستادکرونای شهرستان بم افزود:در یکسال گذشته فراز و نشیب های زیادی را در سطح کشور و شهرستان بم پشت سر گذراندیم که کادر درمان و پزشکان ما در صف این مبارزه قرار داشتند و از جانشان گذشتند تا سلامتی را به همشهریان هدیه کنند .

او اظهارداشت:یکی از نگرانی های ما پیک چهارم کرونا و عادی انگاری هایی است که بعد از دهه سوم فروردین ماه رخ خواهد داد زیرا در تعطیلات نوروز با رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی ویروس کرونا چرخش پیدا می کند.

فرماندار شهرستان بم ادامه داد: در برهه ای از زمان حفظ دستورالعمل های بهداشتی به بیش از ۹۲.۵ درصد رسیده بود و بهتر است که با حفظ و رعایت این دستوالعمل ها وضعیت را در حالت ثابت نگه داریم تا اقتصاد شهرمان بچرخد و اصناف دچار محدودیت نشده و با تعطیلی مواجه نگردند.

شهسوارپور تاکیدکرد: هر ساله در ستاد تسهیلات نوروزی ،از میهمانان نوروزی استقبال می شد اما امسال پذیرای هیچ مهمانی در سطح شهرستان بم نیستیم به جز مواردی که برای شهرهای آبی و زرد از طریق ستاد ملی کرونا اجازه داده شده است .

او بیان کرد:در مناطق آبی و زرد نیز استفاده از مدارس، مهمانسراها، فضاهای باز و نصب چادر در مکان های عمومی ممنوع است و فقط در اقامتگاه های مجوز دار اجازه اقامت داده شده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تصریح کرد: تیم مشخصی که در سال های قبل در ستاد تسهیلات نوروزی فعالیت داشتند امسال نیز در جهت کنترل بیماری کرونا فعالیت خود را ادامه خواهند داد .

او درباره استفاده از ظرفیت تالارها افزود: طبق قانون تالارها با یک سوم ظرفیت به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ظرف یک هفته ظرفیت هر تالار درب ورودی آن مکان نوشته شود و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی مسئول تالار جریمه خواهد شد .

فرماندار بم درباره چهارشنبه و پنج شنبه پایان سال گفت: برنامه ریزی برای چهارشنبه پایان سال در شورای امنیت انجام شده و نیروی انتظامی با همکاری بسیج اقداماتی انجام خواهند داد اما هجوم جمعیت در پنج شنبه پایان سال نباید صورت بگیرد .

او ادامه داد: شهرداری باید درخصوص مراسم پنج شنبه پایان سال اقدامات لازم را انجام دهد تا مردم در طول روز به صورت پراکنده به آرامستان ها مراجعه کنند تا تجمعی در این مکان صورت نگیرد.

رئیس ستاد کرونای شهستان بم توضیح داد:محدودیت های تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده ماشین در ساعت های غیرمجاز جریمه خواهد شد.

شهسوارپور عنوان کرد:وضعیت شیفت بندی در ادارات در ایام تعطیلات نوروز به فرمانداری اعلام شود همچنین خروج مدیران  از شهر ممنوع نیست اما بدون اطلاع مدیری از شهر خارج نشوند و حتما جانشینی برای خودش تعیین و مشخص کند که در صورت نیاز ارتباط صورت بگیرد.

او در پایان خاطرنشان کرد:محدودیتی برای مکان های گردشگری ارگ قدیم و ارگ جدید در نظر گرفته نمی شود اما از هر گونه تجمعی جلوگیری خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66674
1 نظر
  1. […] گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور افزود: طوفان و وزش باد شدید به شبکه برق شهرستان حدود […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.