صدور همزمان ویزا و گذرنامه مشکلاتی را ایجاد کرده

محمود عرب نژاد صبح شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان از افزایش ۱۷ هزار نفری آمار زائران اربعین در این استان طی امسال خبر داد.

آنطور که مهر نوشته او با اشاره به مشکلات زائران در زمینه تهیه ارز عنوان کرد: بعد از پایان مراسم حج نامه ای به سازمان و حج و زیارت نوشتیم و پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه پول ما در عراق خیلی تبادل نمی شود بانک مرکزی تدبیری بیاندیشد و دینار عراق در خود ایران تحویل زائران شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این مساله هم به روزهای آخر افتاد و یک مشکل و معضل برای زائران به وجود آورد که مرتب در این زمینه ارباب رجوع در سطح استان داریم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: تا شب گذشته ۶۲ هزاو ۱۵۲ نفر در استان کرمان برای شرکت در راهپیمائی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که برای ۶۱ هزار و ۶۵۱ نفر ویزا صادر شده است.

عرب نژاد افزود: در برخی روزها دفتر کنسولگری موقت عراق در کرمان به صورت شبانه روزی در حال صدور ویزا بود و در یک روز ۹ هزار ویزا در استان کرمان صادر و این امر باعث شد رکورد صدور ویزا در کشور شکسته شود.

وی ابراز داشت: امسال فعالیت سامانه سماح و ثبت نام از زائران اربعین دیرتر شرع شد و به همین دلیل صدور ویزا هم ۲۰ روز با تاخیر انجام شده است.

عرب نژاد گفت: ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین تا ساعت ۱۲ امشب تمدید شده و تا فردا عصر صدور ویزا انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20787
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.