طرح تفصیلی و معابر خاکی از مشکلات مهم شهرستان بم هستند

کرمان نو- هادی شهسوار پور فرماندار بم به همراه علیرضا ریاضی شهردار و سمانه سام نژاد نایب رییس و رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر بم با دکتر آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری کشور دیدار کردند

به گزارش کرمان نو در این دیدار فرماندار بم درباره مسایل و مشکلات حوزه شهرسازی بم از جمله طرح تفصیلی، بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، نوسازی منازل و آسفالت کوچه ها و معابر شهری بم صحبت کرد.

هادی شهسوار پور بیان کرد؛ دو مشکل اصلی در شهرستان بم وجود دارد یکی خاکی بودن کوچه ها و معابر اصلی شهر و دیگری طرح تفصیلی است .
به گفته او با وجود اینکه ۵۰ درصد پروژه طرح تفصیلی بم پیشرفت داشته است اما هنوز اعتباری به مشاور این طرح از طرف شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا نکرده است .
او می گوید طرح تفصیلی با نگاه بازآفرینی شهری در حال تهیه است
فرماندار بم تاکید‌کرد: در سفرهای پیشین دکتر اسلامی و دکتر ایزدی به شهرستان بم بحث بازآفرینی شهری مطرح شده بود و در مصوبه سال ۹۷ یک سوم شهر بم به عنوان بافت ناکارآمد تعریف شد .

IMG 20220314 WA0047

مشکلات معابر خاکی بم را حل و فصل خواهیم کرد

در ادامه دکتر آیینی معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: نقش خانم سام نژاد در شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی و پیگیری ایشان در زمینه مشکلات حوزه شهرسازی شهرستان بم بسیار پررنگ است
او بیان کرد: تصاویر و اطلاعات مربوط به کتاب ی که در سطح شهر بم هنوز خاکی هستند و آسفالت نشده اند به شرکت بازآفرینی ارجاع داده شود. تا بتوانیم با همکاری و همفکری یکدیگر و سازمان شهرداری ها در یک دوره سه ساله مشکلات مربوط به آسفالت کوچه ها را حل و فصل کنیم .
به گزارش کرمان نو سازمان بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته مبالغی را تحت عنوان اوراق بهادار و قیر رایگان به شهرداری بم کمک کرده است و این دیدار با هدف استمرار کمک ها و مساعدت های قبلی رخ داده است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86417
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.