نمایشگاه بهاره در کرمان از فردا آغاز بکار می‌کند

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: نمایشگاه بهاره به عنوان جشنواره قیمت شفاف از فردا (سه‌شنبه) در کرمان و سایر شهرستان‌های این استان آغاز بکار می‌کند.

به گزارش ایرنا، سینا خسروی روز دوشنبه در نشست خبری معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: جشنواره درج قیمت شفاف ویژه کالاهای دارای قیمت تولید از ۲۴ تا ۲۹ اسفندماه امسال برگزار می شود و در این نمایشگاه کالاهایی با حاشیه سود کمتر و ارزان تر به مردم کرمان عرضه می کند.

وی اظهار داشت: دلیل برپایی این جشنواره ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت بود زیرا وی تکلیف کرد که قیمت شفاف را با درج قیمت تولید کننده روی اقلام تولیدی به مردم بشناسانیم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: حاشیه سود بیشتر در طرح درج قیمت به مصرف کننده می رسد در حالی که پیش از آن نصیب خرده فروش می شد و به دست مصرف و تولید کننده نمی رسید، درح این قیمت ممکن است در ابتدا مقاومت هایی داشته باشد لذا تاکید این است که ابتدا آن را به مردم بشناسانیم.

وی تصریح کرد: تاکید در این طرح بر فروشگاه های منتخب و تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای است که طرح قیمت شفاف را در استان کرمان اجرا می کنند.

خسروی با اشاره به اثرات برگزاری این نمایشگاه بویژه در فرهنگ سازی افزود: ستاد کرونا کمال همکاری را برای برگزاری این نمایشگاه داشته و واحدهای تولیدی به شرکت در آن ترغیب شده اند و قرار است قیمت تولیدکننده در این نمایشگاه جا بیفتد.

وی ادامه داد: در شرایط عادی سقف حاشیه سود ۳۰ درصدی از قیمت تولید برای کالاهای مصرفی تعیین شده اما در این نمایشگاه برای پوشش هزینه های مرتبط از درب کارخانه تا دست مصرف کننده افزایش تا ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده لذا کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ۱۸ درصد ارزانتر به دست مصرف کننده می رسند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی شناسنامه دار در کرمان وجود دارد گفت:  این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در محل سایت بین المللی جنوب شرق برای کالاهای مشمول درج قیمت تولید برگزار می شود.

شفاف سازی برای درج قیمت تولید در کرمان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: بیش از ۳۰۱ قلم کالا و ۶۸ واحد تولیدی مشمول درج قیمت تولید کالا در استان کرمان شده اند.

محسن یزدان پناه افزود: فاز نخست اجرای طرح درج قیمت تولید به فعالیت در بخش ارشادی اختصاص یافته و در این راستا شفاف سازی درج قیمت کالا را در استان کرمان انجام می دهیم و طی بازرسی هایی که انجام می دهیم، به صورت ارشادی به تولیدکنندگان موارد لازم را اعلام می کنیم.

وی یادآور شد: درج قیمت تولید کننده ضمن حذف حاشیه های سودی که عمدتا نصیب خرده فروشان می شد، سبب کاهش قیمت ها در بازار می شود که این امر در استان کرمان باید ملموس تر باشد لذا از ابتدای سال آینده اگر واحدی این کار را انجام ندهد طبق قانون با او برخورد می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سود شرکت های پخش در این طرح ۱۴ درصد در نظر گرفته شده و قیمت کالا نسبت به نرخ تولید در کالاهای سرمایه ای حداکثر تا ۲۰ درصد و در کالاهای مصرفی با افزایش ۳۰ درصدی به دست مصرف کننده می رسد.

وی بیان داشت: باید روحیه مطالبه گری مردم هنگام خرید کالا بالا برود، مردم اگر فاکتور مطالبه کنند باید حتما آن را از سوی فروشنده کالا دریافت کنند، حتی اگر این خرید حداقلی باشد.

۲۰۰ غرفه میوه شب عید کرمان را توزیع می کند

جانشین معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز گفت: تامین کالاهای اساسی براساس قانون انتزاع، به‌جهاد کشاورزی واگذار شده اما شکر، گوشت و مرغ به اندازه کافی در انبارهای این استان ذخیره شده با اعلام تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

محمدرضا ابوالقسمی افزود: میوه سیب شب عید نوروز به اندازه نیاز استان تامین و ذخیره سازی شده و میوه پرتقال هم باتوجه به ذائقه مردم استان که از نوع والنسیا است، در جنوب کرمان تامین و ذخیره سازی شده، ضمن اینکه ۷۰۰ تن در سردخانه های مرکز استان ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه عرضه میوه شب عید از روز ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز می شود ابراز داشت: ۲۰۰ غرفه در استان عملیات توزیع را انجام خواهند داد.

تحقق برنامه فعال سازی واحدهای راکد کرمان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز در این نشست با اشاره به برنامه فعال سازی ۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال این استان گفت: این برنامه به صورت تقریبی محقق شده است.

علیرضا رحمان نژاد افزود: کارگروه رفع موانع تولید امسال بالای ۵۰ درصد اجرای مصوبات داشت و بالای ۳۵ درصد از مصوبات آن نیز در دست اجرا است و امسال برنامه فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید این واحدها را داشتیم.

وی عنوان کرد: نهضت ساخت داخل را در استان کرمان پیگیری و در این راستا هدفی تعیین کردیم که واحدهای بزرگ محصولات وارداتی خود را از طریق ساخت داخل تامین می کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: یکی از مهمترین امور بازرگانی این سازمان، ایجاد سامانه جامع تجارت است که ثبت فاکتورهای الکترونیکی و درج قیمت تولید را از طریق این سامانه رصد می کنیم، ضمن اینکه سامانه جامع تجارت به ما می گوید که چه محصولاتی در حال افزایش قیمت هستند؟

نشست خبری معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با موضوع شفاف سازی قیمت ها و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بهاره با حضور نمایندگان رسانه ها در این سازمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86403
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.