طلاق‌های صوری جرم محسوب می‌شود

به گزارش ایرنا، مصطفی عارف‌کیا ضمن یادآوری هفتم تیرماه سالروز بزرگداشت مقام شامخ شهید بهشتی اولین معمار دستگاه قضائی و یاران باوفایش که یادآور نقش حساس قضاوت و برقراری عدالت است افزود: طی سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش پرونده داشتیم.

رئیس دادگستری بم گفت: سال گذشته در مجموعه دستگاه قضائی به ۴۰ هزار پرونده رسیدگی شده که همگی مربوط به جرم و جنایت یا اختلاف نبودند و برخی از آنها در جهت ایجاد صلح و سازش در شوراهای اختلاف بودند.

وی اظهارداشت: گرچه در سالجاری کاهش پرونده داشته ایم اما متأسفانه در دعاوی خانواده افزایش پرونده داشتیم که مهمترین دعاوی حقوقی در خانواده‌ها درخصوص مطالبه وجه و در جرایم مربوط به مواد مخدر بوده که بیشترین دلیل آن قرار گرفته در جاده ترانزیتی است.

عارف کیا در خصوص نقش دادگستری در تحقق امنیت پایدار عنوان کرد: اصل ۱۵۶ وظایف دستگاه قضائی را مشخص کرده است قوه قضائیه قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسؤول تحقق بخشیدن عدالت و عهده دار وظایفی از جمله: رسیدگی و صدورحکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی است.

رئیس دادگستری بم نیز یکی از علت‌های مهم طلاق‌ها را استفاده نادرست از فضای مجازی است که متأسفانه به دلیل تبلیغات وسیع دشمنان جمهوری اسلامی خانواده‌ها باید در این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29669
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.