معاون دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:


طی تفاهم‌نامه‌ای نخستین کنسرسیوم اشتغال در کرمان به امضا می رسد

کرمان‌نو- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از نخستین کنسرسیوم اشتغال در کرمان خبر داد و گفت: این کنسرسیوم اشتغال روز یکشنبه(فردا) طی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ، صنعت و بخش خصوصی در جهت تأمین و تربیت نیروی کار به امضا می‌رسد.

به گزارش کرمان نو، محسن جهانشاهی روز شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنسرسیوم ۲ قسمت عمده را شامل می شود که دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ایجاد شغل و حرفه برای فارغ‌التحصیلان خود طراحی کرده است.
او بیان کرد: قسمت نخست این کنسرسیوم مربوط به صنایع مرتبط با رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که دانشگاه با صنایع مربوطه وارد مذاکره می‌شود و تفاهم‌نامه‌ای تنظیم می‌گردد و همچنین صنایع و بخش خصوصی نیازمندی‌های خود را به دانشگاه اعلام می‌کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در قسمت دیگر این کنسرسیوم صنعت می‌تواند تعدادی از دانشجویان و یا نخبگان مهارتی ما را قبل از فارغ‌التحصیلی بورس کند؛ یعنی قبل از پایان تحصیل دانشجو می‌تواند در آن حرفه و رشته مشغول به فعالیت شود.
به گفته او روز یکشنبه نخستین کنسرسیوم اشتغال در کرمان امضا می‌شود و ۱۹ صنعت و بخش خصوصی در استان کرمان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کنند و مشخص می‌کنند تعداد قابل‌توجهی از فارغ‌التحصیلان ما وارد بازار کار شوند
جهانشاهی عنوان کرد: کرمان اولین استانی است که کنسرسیوم اشتغال آن در حال امضا است و تابه‌حال در هیچ استان دیگری امضا نشده و این کار می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
او اضافه کرد: مهم‌ترین مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین و مهندس ماهر است و به تعبیر مقام معظم رهبری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جوانان پنجه ماهر هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توضیح داد: بیش از ۷۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای در رشته و شغل خودشان مشغول به کار می‌شوند و همچنین بیش از ۷۰ درصد درس‌های این دانشگاه عملی هستند و به همین دلیل دانشجویی که فارغ‌التحصیلی می‌شود نیاز به آموزش دوره‌های مهارت‌آموزی ندارد.
به گزارش کرمان نو، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشجو ، بیش از هزار عضو هیئت علمی و همچنین ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور دارد همچنین این دانشگاه در بیش از ۱۱۱ شهرستان شعبه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110858
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.