عملکرد خوب سیرجان در اطلاع‌رسانی کرونا

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای سیرجان گفت: در یکسال گذشته رسانه‌های محلی سیرجان دوشادوش ستاد مدیریت کرونای شهرستان در اطلاع‌رسانی، انعکاس هشدارها و گردش مناسب اطلاعات مربوط به پیشگیری و شیوع بیماری کرونا، گام برداشتند.

سید علی آتشی‌پور که به بهانه یک‌سالگی شیوع بیماری کرونا در کشور سخن می‌گفت، افزود: یکی از نگرانی‌های ابتدایی کمیته‌های اطلاع‌رسانی ستادهای مدیریت کرونا در کشور هنگام آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ انتقال سریع و آسان هشدارها، اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌های پیش‌گیرانه بود اما ما در سیرجان به خاطر سابقه خوب، حرفه‌ای و فعالانه رسانه های مکتوب و مجازی محلی، این دغدغه را نداشتیم و با اطمینان به این مهم، در اولین جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان در ۳ اسفند سال گذشته، مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی را پذیرفتم.

وی با تجلیل از همراهی رسانه‌های محلی با مردم، ستاد مقابله با کرونا و دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: درست است که به دلیل برخی عادی‌انگاری‌ها، عدم وضع مستمر محدودیت‌ها و نامعلومی رفتار این ویروس درگیر موج جدیدی از شیوع هستیم اما یادمان نرفته که در ماه‌های ابتدایی گسترش شدید ویروس در کشور، شهرستان سیرجان به دلیل رعایت مناسب دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها که در پی همدلی نهادها، مسئولین متولی، حوزه سلامت و همراهی رسانه‌های مکتوب و مجازی صورت گرفت، ماه‌ها به مرحله بحران وارد نشد.

مدیر روابط‌عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: هنوز هم رسانه‌های سیرجان علی رغم همه مشکلات، در کنار پرداختن به مسایل روز اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… ، در کمک به گردش بهینه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با کرونا همکاری دارند. گرچه آن شور رسانه‌ای ابتدایی فروکش کرده اما با صلاحدید رفتارهای اجتماعی جامعه، دست از همکاری بر نداشته اند.

این کارشناس امور رسانه، وجود رسانه‌های فعال در شهرستان را نعمتی برای سیرجان دانست و گفت: از مدیران روابط‌عمومی ادارات و نهادها و شرکت‌های اقتصادی میخواهم در راستای تحقق رسالت رسانه‌ای، تعامل با رسانه‌ها را افزایش دهند و رسانه‌هراسی که در برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد را بزدایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65176
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.