مراکز مشاوره ‌در استان کرمان قدرت لازم برای پیشگیری از طلاق را ندارند‌

یدالله موحد عصر دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به افزایش طلاق در جامعه گفته است علت متارکه و متلاشی شدن خانواده‌ها تنها یک عامل نیست و عوامل زیادی در آن دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه عواملی همچون مشکلات اقتصادی، مواد مخدر، خیانت زوجین و همچنین نداشتن مهارت‌های زندگی از مواردی است که باعث طلاق می‌شود اضافه کرده تزلزل ارزش‌های دینی در خانواده‌ها از عوامل اصلی طلاق است که باید به آن توجه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اگر چه آموزش مهارت‌های زندگی باعث کاهش طلاق می‌شود، اما همه عوامل طلاق را نمی‌شود با آموزش کنترل کرد و باید فرهنگ دینی مردم تقویت شود.

موحد با بیان اینکه اگر اعتقادات دینی مردم تقویت شود شاهد کاهش طلاق در جامعه هستیم خاطرنشان کرده آموزش‌ها در دراز مدت اثربخش هستند و سطح کیفی آموزش‌های قبل از ازدواج باید افزایش داده شود و همه دستگاه‌ها درزمینه کاهش طلاق در جامعه سهم داشته و بیشترین سهم را شورای فرهنگ عمومی استان دارد.

وی معتقد است نمی‌توان زوجین را مجبور به شرکت در دوره‌های آموزشی کرد و راه حل مناسب را شرکت در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج که باید به قانون مجلس تبدیل شود دانست همچنین اینکه حتی در زمان طلاق نیز نیازمند آموزش‌های لازم به افراد هستیم که متأسفانه مراکز مشاوره موجود در استان توانایی لازم برای جلوگیری از طلاق را ندارند.

در پایان وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع به‌راحتی می‌شود با یک مشاوره مناسب از طلاق جلوگیری کرد تاکید می‌کند باید مراکز مشاوره در استان تقویت‌شده و از کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده شود.

طلاق در زمره غم انگیز ترین پدیده های اجتماعی است که تعادل انسانها را بر هم زده و آثار شومی را در جامعه بر جا می گذارد و این منجر به کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماع می شود و سنگ بنای اجتماع را از هم می گسلد.

 نگاهی به آمارهای طلاق

بر اساس آمارها در کشور به ازای هر ۶ ازدواج یک طلاق و در استان کرمان به ازای هر ۹ ازدواج یک طلاق ثبت‌شده است که این موضوع نشان می‌دهد استان کرمان از نظر آمار طلاق در رتبه ۲۵ کشوری قرار دارد. فراوانی ازدواج در استان کرمان ۳۳ هزار و ۹۶۰ مورد و آمار طلاق ۳ هزار و ۶۷۰ فقره است.

www.dustaan.com 10 دلیل ایرانی ها برای درخواست طلاق
مشکلات اقتصادی، مواد مخدر، خیانت زوجین و همچنین نداشتن مهارت‌های زندگی علل اصلی طلاق استان

صدور حکم طلاق به در خواست زوج در شهر کرمان در ۴ماهه نخست سال گذشته ۴۸ مورد بوده که این آمار در ۴ماهه نخست سال جاری به۶۹مورد رسیده است که ۴۴درصد رشد داشته است. میزان طلاق‌های توافقی در کرمان را در ۴ ماهه نخست سال گذشته را ۳۵۹ مورد بوده است، این آمار در سال جاری به ۳۸۷ مورد رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4811
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.