رییس کل دادگستری استان کرمان:


مردم از بیمه ها توقع دارند خسارات را بدون دردسر دریافت کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: مردم انتظار دارند شرکت‌های بیمه با کمترین بروکراسی اداری نسبت به پرداخت خسارت‌ها اقدام کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمان گفت: هم اکنون بیمه به عنوان یک نیاز ضروری جامعه شناخته شده و براساس فرهنگسازی‌های انجام شده، استقبال مردم از بیمه افزایش داشته است.

او می گوید: با اصلاح قانون، پیگیری‌های قضایی و انتظامی و توسعه بیمه خودروها، میزان ورود مددجویان جرایم غیرعمد ناشی از تصادفات به زندان‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات شرکت‌های بیمه، گفت: به رغم تلاش‌های انجام شده، هنوز مشکلاتی در رابطه با شرکت‌های بیمه وجود دارد که باید تلاش کنیم که این مشکلات از سر راه بیمه‌ها برداشته شود.

حجت الاسلام حمیدی بر جلوگیری از سوء استفاده از بیمه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: تاکید داریم که شرکت‌های بیمه باید به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند و در ادامه ما نیز وظیفه داریم جلوی سوء استفاده از بیمه‌ها را بگیریم.

او با بیان این که با تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم، اعتماد مردم به بیمه‌ها افزایش می‌یابد، گفت: تمکین از آرا و دستورات قضایی از سوی بیمه‌ها ضروری است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دخل و تصرف در ارکان خودرو‌ها به ویژه در خودرو‌های حامل اتباع بیگانه و خودرو‌های قاچاق سوخت که موجب بروز و شدت خسارت‌ها می‌شود از مواردی است که در پرونده‌های قضایی مورد توجه قضات قرار می‌گیرد و در این رابطه تاکید بر این است که به نحوی اقدام شود که سوء استفاده از قانون و قرارداد‌های بیمه‌ای صورت نگیرد.

حجت الاسلام حمیدی می گوید: پرداخت بیمه‌ها باید منطبق با قرارداد‌ها باشد و نباید به شرکت‌های بیمه تحمیل شود که مازاد بر تعهدات خود در قراردادها، پرداختی داشته باشند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90906
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.