نماینده ولی فقیه در استان کرمان:


مسوولان در مراسم جان‌باختگان روز تشییع شرکت کنند

امام جمعه کرمان بیان کرد: علی رغم همه تدابیری که مسوولان امر اندیشیده بودند، قریب به 3 میلیون نفر تشییع کننده یعنی به اندازه جمعیت استان در مراسم شرکت کردند و طبیعی بود ممکن است حوادثی رقم بخورد و از مسوولان می خواهم برای خانواده داغدار این عزیزان که از خانواده های انقلابی، مومن، رزمنده و فداکار هستند، هرچه می توانند دریغ نکرده و به صورت جدی در مراسم و مجالس این عزیزان حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: این نخستین سیلی محکمی است که به امریکا بعد از این حادثه تلخ و سخت(ترور سپهبد شهید سلیمانی) زدیم و آغازی است بر انتقام ملت ایران اسلامی و به فضل خدا در آینده نزدیک شاهد خروج ذلیلانه امریکایی ها از منطقه به دست نیروهای مسلح و سپاه قهرمان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام”حسن علیدادی سلیمانی” ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند” تقوای الهی پیشه کنید و با اعمال نیک برای روزی که از این دنیا می روید، آماده بشوید”.

وی افزود: می بینیم مردی پاک، صالح، اهل خدا (سردار سلیمانی) و با این همه اعمال نیک در زندگی اما باز دغدغه روز رفتن از این دنیا را دارد و از مراجع تقلید شنیدیم که کفن خود را به دست می گیرد و امضاء جمع می کند که به خوبی او شهادت بدهند و این شهید عزیز مصداق این جمله علی علیه السلام است که خود را برای روز رفتن آماده کنیم.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی انسانی مجاهد، مبارز، مقاوم و صبور بود که سال ها تلاش کرد تا دو اصل اصیل اسلامی را در کنار ده ها فضیلت احیاء کند و همه همت خود را به آن معطوف داشت که یکی از آن اصول جهاد است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: جهاد همان است که امام علی علیه السلام فرمودند” جهاد با زبان، جهاد با عمل، با مال و جان در راه خداوند” و فرمودند”برشماست وقتی می خواهید اصل جهاد را اجرایی کنید، دو مسئله بسیار مهم را در دستور کار خود قرار بدهید؛ به هم پیوستن و وحدت و مسئله دیگر بخشش است که همه توان مادی و مالی خود را در کنار هم قرار بدهید”.

وی گفت: به فرموده امیرالمومنین “در جهاد مراقب باشید که به هم پشت نکرده و اختلاف به وجود نیاید و جامعه ای متحد و واحد یعنی امت اسلامی شکل بگیرد و جهاد را در دستور کار خود قرار دهید”.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه اصل دوم هجرت است، افزود: دیدیم دل ها چگونه به سمت سردار سلیمانی کشیده شد و این پاداش دنیایی‌ست که اجر آخرت خیلی بیشتر از دنیاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جهاد به مسلمانان آموزش می دهد که تا قدرت ظاهری پیدا نکنید و دشمن قدرت شما را نبیند، از شما دست برنمی دارد و اگر قدرت نداشته باشید، شما را ذلیل خواهد کرد اظهار کرد: هجرت برای این است تا اسلام از شکل منطقه ای خارج و جهانی شود و اینکه اسلام را در یک جغرافیای کوچک پیاده کنید، کافی نیست و باید هجرت کنید تا اسلام را جهانی کنید.

امام جمعه کرمان افزود: سرباز رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره ای مجاهد و فداکار این دو اصل (جهاد و هجرت) را از اسلام آموخت و در رکاب امام عظیم الشان و رهبر فرهیخته انقلاب به عملیاتی کردن این دو اصل پرداخت.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: نکته مهم این است که سردار سلیمانی تحت زعامت امام و مقام معظم رهبری هشت سال در جنگی بسیار سخت در جبهه آن هم در جایگاه فرماندهی در لشکری بسیار موثر و خط شکن عمر خود را صرف فرماندهی می کند؛ 9 سال بعد از آن برای امنیت جنوب و جنوبشرق کشور همه همت و تلاش خود را می گذارد تا در یک میدان پیچیده دیگر امنیت را برای جمهوری اسلامی و مردم به ارمغان آورد و به موفقیت می رسد.

وی تصریح کرد: بعد از این دو ماموریت بزرگ که هر کدام برای یک انسان شایسته سابقه ای درخشان را به دنبال دارد، سردار سلیمانیِ قهرمان در یک ماموریت بزرگ و جهانی خود را آماده می کند تا 22 سال در ماموریت بین المللی کاری بسیار مهم را به عهده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این شهید بزرگوار از همه تجارب بهره برده تا در میدان بین المللی وارد جریان عظیم تاریخی شود و در منطقه ای که از یک سو جنگ های نیابتی منطقه را احاطه کرده و از طرف دیگر مردم مظلوم تحت فشار و قتل عام استکبار جهانی قرار گرفته اند، حاضر می شود؛ لذا سه جریان مهم و مفید را در نقشه راه خود می بیند و در هر سه محور با تمام وجود کار و تلاش می کند تا امروز ما دستاورد تلاش 22 ساله این شخصیت نازنین را در این سه محور می بینیم.

وی با اشاره به اینکه محور نخست که ماموریت بسیار بزرگی است، انسجام محور مقاومت است، افزود: سردار قهرمان ایران اسلامی و سرباز اسلام و انقلاب این ماموریت را با هوش، درایت، عقلانیت و وظیفه شناسی با موفقیت هرچه تمام تر پشت سر می گذارد و با انسجام محور مقاومت نقشه های دشمنان خنثی می شود.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: عمق بخشیدن به جبهه مقاومت جریان دوم است؛ اینکه جریان عمیق فکری و عقیدتی در بین فرماندهان مقاومت و رزمندگان این جبهه ایجاد شود و عمق بخشیدن به جبهه مقاومت یعنی به لحاظ اعتقادی انقلاب امام را در عمل به دنیا ثابت کردن و این اتفاق رقم می خورد.

وی تصریح کرد: گسترش سطح جبهه مقاومت ماموریت سوم سردار سلیمانی است؛ پهنه گسترده ای از رزمندگان و چهره های مجاهد و مقاوم را ایجاد کرد که همه یک تفکر دارند و تفکر آنها جهاد و مبارزه با استکبار جهانی است.

امام جمعه کرمان گفت: تجربه هشت ساله در دفاع مقدس، مبارزه جدی با نفس و توفیق در جهاد اکبر، بصیرت، انقلابی بودن، شجاعت و تدبیر از ابزارهای موفقیت مدیریت سردار سلیمانی در 22 سال گذشته است و همه دنیا و دوست و دشمن اقرار دارند که ایشان شخصیتی جهانی و مردی بی بدیل است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی افزود: ایشان در گوشه ای مظلومانه و مخلصانه می نشست، نه اینکه خود را در جلوی دوربین ها نشان بدهد و این برگ برنده در مبارزه با جهاد اکبر است.

علیدادی سلیمانی افزود: 20 میلیون نفر در تشییع جنازه سردارشهید سلیمانی از عراق تا ایران و از تهران تا کرمان شرکت کردند و کسانی بودند که سردار را از صمیم قلب دوست داشتند لذا رهبر معظم انقلاب در انقلابی بودن و بصیرت سردار سلیمانی دو مطلب بسیار مهم فرمودند که” به رخ کشیدن زنده بودن انقلاب را به دنیا با شهادت خود انجام داد”.

وی تصریح کرد: جریانات سیاسی کشور بدانند که سردار سلیمانی فقط وقف اسلام و رهبری نظام و همه انگیزه های او این بود که انقلاب امام را به بهترین وجه ممکن به دنیا صادر کند و هرکس این مسیر را انتخاب کند، همان مسیر انقلابی است که مقام معظم رهبری صحه گذاشتند.

امام جمعه کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند “سردار سلیمانی غبارها را از چشم ها کنار زد” و بهترین مصداق انقلابی بودن همین است و جا دارد مراتب تشکر خود را از حضور پرشکوه مردم استان کرمان و دیگر استان ها در مراسم تشییع سپهبدشهید سلیمانی اعلام کنم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: جایگاه و مقام این بانوی بزرگ نزد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آنقدر بالاست که درباره این بانو فرمودند” ام ابیها”.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت سردار حسین پورجعفری بیان کرد: این شهید عزیز در اکثر صحنه ها همراه سردار سلیمانی بود و او صندوقچه اسرار بود از آنچه که بر سردار در عملیات ها گذشت و مشیت خداوند بر این بود که این دو یار با هم این دنیا را ترک کنند.

وی تصریح کرد: عروج ارواحی که به عشق تشییع فرزند عزیز اسلام آمدند، مصیبتی برای امت اسلامی و خانواده های داغدارشان بود همانطور که رهبر معظم انقلاب و خانواده سردار سلیمانی تسلیت گفتند، باید به این عزیزان تسلیت گفت؛ عزیزانی که فقط به عشق ادای وظیفه به تشییع آمدند و مصلحت خداوند به این بود که ارواح آنها عروج کند که انشاء الله به روح سردار سلیمانی بپیوندند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: علی رغم همه تدابیری که مسوولان امر اندیشیده بودند، قریب به 3 میلیون نفر تشییع کننده یعنی به اندازه جمعیت استان در مراسم شرکت کردند و طبیعی بود ممکن است حوادثی رقم بخورد و از مسوولان می خواهم برای خانواده داغدار این عزیزان که از خانواده های انقلابی، مومن، رزمنده و فداکار هستند، هرچه می توانند دریغ نکرده و به صورت جدی در مراسم و مجالس این عزیزان حضور پیدا کنند.

وی با تسلیت به خانواده جان باختگان سانحه هوایی نیز اظهار کرد: شاهد حرکت انقلابی برای برداشتن گام پنجم و رفع همه محدودیت های هسته ای بودیم و با فکر و اندیشه دانشمندان این کشور در ابعاد مختلف در آینده شاهد پیشرفت چشمگیر هسته ای خواهیم بود و ما دیگر هیچ تعهدی نسبت به کشورهایی که با ما معاهده بستند و خلاف آن عمل کردند، نداریم و امیدواریم گام پنجم را محکم، قوی و با تدبیر برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نکته دیگر سیلی زدن سپاه قهرمان به قلدر دوران و به راس استکبار یعنی امریکا جنایتکار، خائن، قاتل و تروریست بود که سپاه با قدرت هر چه تمام تر بخشی از موشک هایی که طراحی شده بود را به پایگاه امریکایی ها فرستاد.

وی افزود: این نخستین سیلی محکمی است که به امریکا بعد از این حادثه تلخ و سخت(ترور سپهبد شهید سلیمانی) زدیم و آغازی است بر انتقام ملت ایران اسلامی و به فضل خدا در آینده نزدیک شاهد خروج ذلیلانه امریکایی ها از منطقه به دست نیروهای مسلح و سپاه قهرمان خواهیم بود.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی که ارتش و نظامی های امریکا را تروریست خوانده و این مصوبه را گذراندند تشکر می کنیم و به فضل خدا مجلس، دولت، نیروهای مسلح و مردم در خدمت مقام معظم رهبری و نظام این امر بزرگ که خونخواهی سردار عزیز است یعنی خروج امریکا از منطقه را در تاریخ رقم خواهند زد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40116
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.