رئیس پلیس راه شمال استان کرمان:


مسیر «سیرجان – بندرعباس»بازگشایی شد| لزوم پرهیز از سفر به هرمزگان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از بازگشایی کامل مسیر «سیرجان – بندرعباس» خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، سرهنگ علی رضایی اظهار کرد: در پی زمین لرزه‌های روز گذشته هرمزگان در چندین نقطه ریزش کوه گزارش شده بود. این مساله باعث کندی تردد در محورها به ویژه در محدوده تونل «تنگ زاغ» شده بود.

وی ادامه داد: در یک مقطع هدایت ترافیک در این مسیر به صورت دو طرف و در یک مقطع هم به صورت استفاده از کنارگذر انجام می‌شد.

سرهنگ رضایی بیان کرد: تصمیم بر این شد که از طرف پلیس راه «گهکم» در حوزه استان هرمزگان مسیر کاملاً مسدود شود در پی این تصمیم خروجی شهر سیرجان هم از شب گذشته مسدود شد.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده این مسیر از ساعت ۵ بامداد امروز به صورت کامل بازگشایی شد و در حال حاضر تردد در حال انجام است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: طی تماسی که با استان هرمزگان داشتم نگرانی‌هایی در خصوص احتمال جابجایی تکه سنگ‌های بزرگ در کنار جاده و پرتگاه‌ها در اثر وقوع زمین لرزه روی سطح جاده‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به خطرات احتمالی توصیه اکید می‌شود که افراد از انجام سفرهای غیر ضروری در چند روز اخیر به سمت هرمزگان جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در صورت ضرورت به انجام سفر، رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیاز به هوشیاری بیشتری در حوزه استان هرمزگان دارند به ویژه در مناطقی که سنگ‌ها در مجاورت جاده قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر مدیریت زمان به دست راننده نیست، افزود: هر لحظه ممکن است تصمیماتی در محل گرفته شود و قرار باشد برخی مسیرها مسدود شوند.

سرهنگ رضایی خواستار تعامل ۱۰۰ درصدی رانندگان با پلیس راه، عوامل امدادی و راهداری شد و افزود: رانندگان کامیون‌ها امروز به سمت هرمزگان بارگیری نکنند و اگر هم بارگیری کرده‌اند حتماً سفرشان را به تأخیر بیندازند.

سرهنگ رضایی در توضیح چرایی این مطلب عنوان کرد: در جلسه‌ای که در استان هرمزگان در حال برگزاری است احتمالاً تصمیماتی اتخاذ می‌شود و ممکن است برخی مسیرها به صورت موقت بسته شود تا با جابجایی تکه سنگ‌های مشرف به جاده ایمنی مسیرها ارتقا داده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79887
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.