نرخ 11/6درصدی بیکاری 0/2 کاهش داشت

محجوب محمدی| رضا اسماعیلی در نشست خبری امروز صبح در خصوص چگونگی اجرای برنامه توضیح داد: داوری این جشنواره در دو رده عمومی و تخصصی صورت می‌گیرد، متقاضیان ابتدا باید از فیلترهای اولیه جشنواره عبور کنند و توسط سه داور بومی و غیربومی مورد ارزیابی قرار گیرند. شرکت هایی که رشد ترکیبی بیشتر از 20 درصد در زمینه اشتغال، مالی و درآمد داشته باشند به مرحله کشوری راه می یابند.
وی اضافه کرد: از تغییرات ضوابط جشنواره نسبت به سال گذشته پرداخت مبلغ 160 هزار تومان از سوی شرکت کنندگان است. وی از محاسن این تصمیم، شرکت افرادی که خود را کارآفرین واقعی می‌دانند عنوان کرد. تعداد شرکت کنندگان امسال این جشنواره تا به الان 50 نفر اعلام شده است. این جشنواره در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی برگزار می شود.
اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان نو درباره ی میزان اشتغال و تعداد کارگاه های دایر در استان اعلام کرد:در انتهای سال96 حدود 46هزار و در انتهای سال 97حدود 50 هزار کارگاه تولیدی فعال داشته ایم که بیشترین تعداد آن ها در شهرستان کرمان بوده است. مدیرکل اداره کار میزان اشتغال به کار سال 97 را 41هزار با حدود 10 درصد خطا اعلام کرد.
مدیر کل اداره کار به خبرنگاران گفت: نرخ بیکاری در کشور افزایش داشته ولی در کرمان نرخ بیکاری کاهش داشته است، این نرخ از 11.6 به 11.4 درصد رسیده، در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی کرمان از 38.8 به 39.3 افزایش داشته است. بیش از 460 هزار نفر در تامین اجتماعی استان کرمان بیمه شده اند، در سال گذشته استان کرمان از لحاظ تعداد اشتغال ایجاد شده رتبه دوم کشور و از لحاظ درصد رشد رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده که جای تقدیر از همه و به ویژه کارآفرینان دارد.
اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه در هفته تعاون در شهریورماه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این جشنواره در 22 گرایش و از 15 خرداد تا 10 تیرماه جاری انجام شده است بیان کرد: تعاونی ها را به جهت کارکردهای اجتماعی لازم داریم و دنبال هستیم از محل تشکیل و توسعه تعاونی ها اقشار مختلف جامعه را پوشش بدهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 20 هزار و 744 تعاونی برای شرکت در جشنواره در سطح کشور ثبت نام کرده اند که یک هزار و 125 تعاونی از استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30191
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.