تشکیل 20 کمیته و 92 برنامه در راستای کنگره 6500 شهید استان کرمان

به گزارش خبرنگار کرمان نو، غلامعلی ابوحمزه با اشاره به روند برگزاری کنگره شهدای استان کرمان افزود: در این راستا کار از یک سال و نیم قبل آغاز شده و مسئولان کمیته های مختلف کنگره زحمات زیادی کشیده اند و سعی کردیم فعالیت ها چارچوب منظم و هدف گذاری منطقی داشته باشند.
وی تصریح کرد: برنامه 3 تا 5 ساله طراحی شده که بعد از اتمام کنگره و جمع بندی موضوعات، فعالیت های مختلف در راستای کنگره شهدا اجرا می شود و این نیست که با اتمام اجلاسیه، برنامه های کنگره تمام شود.
ابوحمزه با اشاره به فعالیت های فرهنگی هنری کنگره اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری که فعالیت های عرصه فرهنگی هنرمندانه، هوشمندانه و به روز باشد. برنامه ریزی کرده ایم.
وی گفت: یکی از مشکلات جامعه، قشر محروم است و ستاد کنگره را به این بخش سوق داده ایم که آزادسازی زندانیان نیازمند، ساخت مدارس، مسکن محرومان در این حوزه انجام می شود.
ابوحمزه افزود: 40 هزار پروژه در سطح کشور اجرا می شود که عمدتا برای اقشار محروم است و از این تعداد هزارو 220 پروژه برای استان کرمان با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان اعتبار است.
وی با اشاره به اینکه بار اصلی انقلاب و نظام در 40 سال گذشته روی دوش محرومان و مستضعفان بوده، تصریح کرد: محرومیت افتخار نیست و باید کار را به سمتی پیش ببریم که در کشور و استان کرمان محرومیت وجود نداشته باشد
ابوحمزه اظهار کرد: مردم ما واقعا لایق خدمت هستند و هر مسئولی در هر جا هست، باید به بهترین وجه تکلیف خود را با مدیریت انقلابی و جهادی انجام داده و اگر می خواهیم این محبت و ایثا مردم را جبران کنیم، راه آن خدمت خالصانه، بی منت و مجاهدانه است.
وی با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این حضور تجلی و تبلور اعتقاد، باور، استقامت و ایستادگی مردم را در سراسر کشور و استان کرمان شاهد بودیم.
ابوحمزه افزود: علی رغم مشکلاتی که مردم دارند برای اعتقاد و باوری که به انقلاب، اسلام، ولایت و شهدا در روح و جان مردم وجود دارد، در راهپیمایی روز گذشته حضور پیدا کردند.
وی تصریح کرد: این حرکت از یک سو موجب امید، نشاط و بالندگی ملت های مسلمان و مستضعف عالم و از سوی دیگر موجب یاس، نا امیدی و خذلان استکبار و ایادی آن در منطقه و داخل کشور بود که ماه های متمادی تلاش کرده بودند جلوی این حضور را بگیرند.
ابوحمزه اظهار کرد: باید خدا را شاکر بود که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چنین حرکت عظیمی در سراسر کشور بودیم که قطعا نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و برآورد این است بین 20 تا 40 درصد حضور مردم در همه استان ها نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده است.
وی گفت: مردم دیروز اتمام حجت کردند و مسئولان باید در همه جا از جمله در استان، کشور و شهرستان ها پای کار آمده و اگر می خواهیم این محبت و ایثا مردم را جبران کنیم، راه آن خدمت خالصانه، بی منت و مجاهدانه است.
ابوحمزه افزود: اصل کار این است با شهدا زندگی کنیم و شهدا الگو و اسوه همه ما در قشرهای مختلف جامعه باشند و هدف کلی از ادامه کار این است و هر چه بتوانیم نسل جوان و نوجوان را با شهداء آشنا کنیم، بهتر است زیرا بهترین الگوها در عصر حاضر شهداء هستند و در همه اقشار شهید داریم و می توانند برای فعالان هر بخش الگو باشند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم شهدای ما در دوران دفاع مقدس و حتی در دفاع از حرم و شهدای هسته‌ای ابتکار، خلاقیت و نوآوری است تصریح کرد: در رویارویی با مشکلات، شهدا با بهره‌گیری از ابتکار و خلاقیت آن مانع را از بین بردند و بر مشکلات غلبه کردند.
ابوحمزه با بیان اینکه امروز مدیران ما به روحیه ابتکار و خلاقیت نیاز دارند و با این روحیه است که می‌توان از بحران‌ها عبور کرد اظهار کرد: دلبستگی و وابستگی به فرهنگ غرب یکی از چالش‌های امروز جامعه است.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان ما اگر می‌خواهند راه و مسیر شهدا را ادامه بدهند باید سیره شهدا را با بهره‌گیری از زبان هنر به جامعه انتقال دهند بیان کرد: هنرمند اگر تکلیف‌گرایانه جامعه را با اسلام و سیره شهدا آشنا کند ماندگار می‌شود.
ابوحمزه با بیان اینکه شهدا ماندگار شدند چرا که هنرمندانه خود را در اسلام فرو بردند و امروز چون ستارگان درخشانی مسیر را برای ما بر روی زمین روشن می‌کنند افزود: هر چه که زندگی شهدا بازخوانی شود موفقیت بیشتری برای ما به همراه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24612
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.