فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد


نقش پررنگ اتباع بیگانه غیرمجاز در سرقت‌های استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۳۶۲ هزار تبعه بیگانه در استان‌ کرمان داریم که در سرقت‌ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مربوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سردارعبدالرضا ناظری امروز ۳۰ فروردین ماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با موضوع سرقت اظهار کرد: میزان سرقت در استان کرمان از میانگین کشوری ۰.۷ درصد کمتر است.

وی افزود: ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه را در حوزه سرقت بر عهده دارند و جرم سرقت از دغدغه‌های مردم، رهبری و اولویت فرمانده انتظامی است.

ناظری تصریح کرد: ۵۶۰ واحد گشتی پلیس در استان کرمان شبانه روز کار می‌کنند و امیدواریم بقیه دوستان هم برای کنترل سرقت‌ها کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: ۱۲ میلیارد تومان بودجه دولتی برای معتادان متجاهر در استان کرمان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش اتباع بیگانه در جرائم مهم بسیار زیاد شده، گفت: بیشتر سارقان اتباع زیر ۱۸ سال هستند و گاهی بدون مجازات به جامعه برمی‌گردند که باید این افراد با خانواده‌های‌شان از کشور طرد کرد.

ناظری خواستار تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اتباع در دادگستری استان کرمان شد و افزود: این شعبه باید قاضی ویژه داشته باشد تا بتواند تکرار جرائم این افراد را ببیند و برخورد لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: ۴۹ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز طی ۹ ماهه سال گذشته از استان کرمان طرد شده‌اند. ضمن اینکه ۳۶۲ هزار تبعه بیگانه در استان‌ داریم که در سرقت‌ها و تصادفات با آمار بالای تلفات و مصدوم تاثیر دارند و از هر چهار باند سرقت یک باند مریوط به اتباع بیگانه و یا مرتبط با آنها هستند و همچنین در زمینه سرقت خرد و مالخری فعالیت زیادی دارند.

ناظری با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برای تامین امنیت با هیچ فردی شوخی نداریم، در ادامه سخنانش افزود: باید اسلحه‌خانه تاسیس شود تا سلاح‌های مجاز در اسلحه‌خانه‌ها نگهداری شود و سلاح‌ های غیرمجاز هم باید ساماندهی شود و این در حالی‌ست که کشفیات سلاح در سال گذشته طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده و خلع سلاح بعضی افراد را هم انجام دادیم.

وی افزود: با ۸۰ تن کشفیات موادمخدر در استان کرمان، رتبه دوم کشوری در سال گذشته را داشته‌ایم و ۲۴۴۶ قبضه انواع سلاح کشف کردیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103356
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.