هیچ گروه اشرار مسلحی در استان کرمان وجود ندارد

ایسنا_خلیل همایی راد در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی در استانداری کرمان به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت که دفاع مقدس طولانی ترین جنگ کلاسیک تاریخ معاصر ایران و تنها جنگ سده های اخیر با پشتیبانی کشورهای مختلف از صدام بود که در آن حتی یک وجب از خاک کشور ما در اشغال دشمن نماند و علاوه بر آن نقش بازدارندگی را ایفا کرد.

وی افزود که دفاع مقدس یک الگوی ارزشمند است و در همه زمینه ها از جمله مدیریت و مدیریت جهادی می تواند مورد استفاده ما قرار بگیرد.

همایی راد ادامه داد در حوزه امنیت عمومی شاهد هستیم که یکی از افتخارات نظام اسلامی، امنیت کشور است و در حوزه مقابله با دشمن، توان موشکی و مقابله با تروریست ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مقام امنیتی و انتظامی با اشاره به مقابله با اشرار در استان کرمان و با بیان اینکه در گذشته 200 گروه مسلح مستقر در استان داشته ایم تصریح کرد که خوشبختانه با آخرین گروه اشرار مسلح در استان کرمان در سال گذشته برخورد و این گروه نیز حذف شد و هم اکنون می توان مدعی شد هیچ گروه اشرار مسلح در استان کرمان وجود ندارد.

وی با اشاره به کاهش آمار سرقت مسلحانه، افزایش کشف مشروبات الکلی و … در 5 ماهه گذشته سال جاری در استان گفته علی رغم این مسائل، در برخی سطوح امنیت با مشکل مواجه هستیم.

همایی راد با اشاره به اینکه امنیت لایه های مختلفی دارد و شامل امنیت فردی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … است، افزود که در سال جاری نزاع های فردی و بومی در استان افزایش داشته و باید بخش هایی که می توانند در پیشگیری از بروز نزاع و بعضا قتل کار کنند، حساس شده و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در قتل و کلاهبرداری نیز شاهد افزیش آمار بوده ایم تصریح کرد که ما از بیان آمارهای صحیح و شفافیت آماری استقبال می کنیم و این مسئله را به عنوان یک اولویت مطرح کرده ایم زیرا معتقدیم اگر بیماری را کتمان کنیم، در واقع مداوا را به تعویق انداخته ایم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه در حوزه امنیت اجتماعی به شدت نیازمند مشارکت مردم و همه دستگاه ها هستیم، افزود: در سال جاری در استان کرمان در جعل اسکناس و اوراق بهادار 20 مورد افزایش و در جعل اسناد هویتی 22 مورد افزایش را شاهد بوده ایم.

همایی راد در پایان با بیان اینکه در جعل اسناد مالکیت با کاهش 44 درصدی مواجه بوده ایم که برخی دلایل این حوزه، ساختاری است و یکی از نکات مهم، اجرای قانون کاداستر در این حوزه است، خاطر نشان کرد: در حوزه مقابله با جعل باید بخشی از اقدامات متوجه ساختار باشد و تلاش برای اینکه دولت الکترونیک زودتر و موثررتر تشکیل شود و جابه جایی اسناد به صورت دستی کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14418
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.