واکسیناسیون جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: واکسیناسیون گروه دوم جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد علیه کرونا به منظور رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران و با پیگیری‌های انجام شده با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هماهنگی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با مدیرکل و معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیر بنیاد مسکن به منظور پیگیری مشکلات خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان افزود: در این نشست ابتدا موضوع تامین واکسن برای جانبازان لیست دوم شامل جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جانبازان بالای ۵۰ درصد بر اساس برنامه ریزی و فهرست اعلام شده از سوی ستاد کرونا واکسن دریافت کرده اند اظهار داشت: اگر جانبازی واکسن دریافت نکرده باشد بر اساس همین رویکرد واکسن را دریافت خواهد کرد.

پورابراهیمی به نگرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در زمینه شرایط جانبازان و خانواده آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با پیگیری های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فردا واکسیناسیون گروه دوم جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد در کرمان آغاز می شود و امیدواریم به تدریج با معرفی جانبازان و هماهنگی انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی این لیست تکمیل شود.

تسریع واگذاری آمبولانس

وی به کمبود آمبولانس مورد نیاز درمانگاه ایثارگران کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرمان در سفر آخر به کرمان متاسفانه پیگیری های لازم از سوی هلال احمر در این زمینه انجام نشد و مقرر شد هفته آینده در نشست مشترک با معاون اداری مالی وزارت بهداشت و درمان هماهنگی لازم در راستای تسریع واگذاری آمبولانس به این واحد درمانی انجام شود.

پورابراهیمی به واگذاری زمین از طریق بنیاد مسکن به جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های قبلی مقرر شد هفته آینده جمع بندی و مجوز لازم از طریق بنیاد مسکن با حضور مدیرکل بنیاد جانبازان و مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نهایی شود.

وی گفت: همچنین مکاتبه با شرکت های بزرگ کرمان برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه در کرمان انجام شده و قرار است سهمیه مشخصی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان قرار گیرد.

همچنین سلطانی مدیرکل بنیاد مسکن نیز در این نشست برای کمک به خانه دار شدن جانبازان اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73896
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.