واکسیناسیون ۷۰ درصدی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بم

کرمان نو- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: واکسیناسیون کشوری چهار فاز دارد که فاز اول شامل کارکنان کادر درمان و بهداشت مراکز دولتی و خصوصی و تعدادی از جانبازان بالای ۷۰درصد مشکل‌دار بود که تاکنون ۷۰درصد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بم واکسینه شده اند.

یه گزارش کرمان نو دکتر شیرین نصری روز چهارشنبه درخصوص وضعیت واکسیناسیون شهرستان‌های شرقی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه متقاضیان دریافت واکسن زیاد هستند اما موظف هستیم طبق پروتکل وزارت بهداشت و اولویت های اعلام شده در همان چارچوب واکسیناسیون را انجام دهیم.

او افزود: در جهت کاهش میزان فوتی های مبتلا به ویروس کرونا واکسیناسیون از گروه هایی که احتمال فوتی زیادی دارند شروع شده است.

دکتر نصری می گوید: در فاز اول واکسیناسیون یکسری افراد که تمایل به واکسینه‌شدن نداشتند و همچنین خانم های باردار واکسینه نشدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: از روز گذشته طبق دستورالعمل وزارت بهداشت وارد فاز دوم که شامل گروه های سنی است شده ایم و سنین بالای ۸۰سال در حال واکسینه شدن هستند همچنین گفته شده که در فاز دوم افراد دارای بیماری زمینه‌ای بین ۱۶ تا ۶۴ سال نیز واکسینه شوند.

دکتر نصری ادامه داد: در چهار شهرستان شرقی استان کرمان تقریبا ۳ هزار و ۲۰۴ نفر بالای ۸۰ سال  داریم که تا هفته آینده این افراد واکسینه خواهند شد و به همین طریق واکسینه گروه های سنی پنج سال به پنج سال به پایین واکسینه می شوند .

به گفته دکتر نصری فاز سوم واکسیناسیون شامل مکان‌های تجمیعی مانند زندان‌ها،پادگان‌های نظامی، کمپ‌های مهاجرین و معتادین، پرسنل بانک‌ها ،آموزش و پرورش ،حمل و نقل و پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری را شامل می شود.

او تاکیدکرد: فاز چهارم که آخرین فاز واکسیناسیون است شامل گروره های سنی جوانتر یعنی ۱۸ تا ۵۵ سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم درخصوص نحوه اطلاع رسانی تصریح کرد: هیچ ثبت نامی در مراکز بهداشتی و درمانی برای واکسیناسیون نداریم زیرا این کار خود باعث ایجاد تجمع و گسترش ویروس خواهد شد.

دکتر نصری ادامه داد:برای واکسیناسیون افرادی که در سامانه سیب ثبت شده باشند از مراکز بهداشت منطقه سکونتشان با این افراد تماس‌گرفته و اطلاع‌رسانی برای تزریق واکسن انجام می شود .

او اظهارداشت: هنوز تصمیمی برای افرادی که ثبت سامانه سیب نیستند گرفته‌نشده اما به زودی شماره تماسی جهت ثبت نام در این سامانه به مردم اعلام خواهد شد تا این افراد نیز بتوانند در روند واکسیناسیون شرکت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم توضیح داد:تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ واکسن از انواع مختلف واکسن‌های وارداتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بم قرار داده شده است.

به گفته دکتر نصری از ۴ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص شهرستان‌های شرقی استان کرمان تاکنون ۱۶۰ بیمار خاص براساس اولویت‌بندی واکسینه شده‌اند

او در پایان گفت: همان‌طور که کنترل بیماری کرونا با اجرای پروتکل است تزریق آن هم با اجرای یکسری پروتکل ها انجام می شود.

شهرستان بم در آخرین بروزرسانی نرم افزار ماسک در وضعیت زرد قرار گرفته است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69547
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.