جوابیه مدیریت و روابط‌عمومی بیمارستان مهرگان به اظهارات عضو شورای شهر کرمان


پاسخ مهرگان به انتقاد پارکینگ

0

در پی انتشار خبری در پایگاه خبری «کرمان نو» با تیتر «پارکینگ نداشتن بیمارستان مهرگان، طرح ترافیکی آن محدوده را به شکست کشاند» و انعکاس اظهارات مطرح شده در این خصوص، مدیریت و روابط عمومی بیمارستان مهرگان ضمن احترام به جایگاه شورای اسلامی شهر کرمان و حق اظهارنظر اعضای محترم آن، لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از شکل‌گیری برداشت‌های نادرست، موارد زیر را به اطلاع شهروندان شریف کرمان برساند:
برخلاف ادعای مطرح‌شده، بیمارستان مهرگان نه تنها دارای پارکینگ اختصاصی است، بلکه فراتر از الزامات قانونی و تعهدات مندرج در پروانه ساختمانی خود عمل کرده است. بر اساس ضوابط و پروانه صادره، این بیمارستان ملزم به تأمین ۱۱۵ جای پارک بوده، اما با صرف هزینه‌های قابل توجه، تعداد ۱۷۵ جای پارک در مجموعه بیمارستان پیش‌بینی و احداث شده که در حال حاضر حدود ۱۳۵ جای پارک آن به صورت مستمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر چه خبر؟

بیمارستان مهرگان طی سال‌های گذشته همواره در کنار مردم شریف استان کرمان بوده و مسئولیت اجتماعی خود را فراتر از وظایف حرفه‌ای انجام داده است. این مجموعه در دوران شیوع ویروس کرونا، با ایجاد بخش‌های اختصاصی بیماران کرونایی و راه‌اندازی ظرفیت‌های فراتر از امکانات موجود، سهم مؤثری در مدیریت بحران و حفظ سلامت مردم ایفا کرد. همچنین در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، بیمارستان مهرگان با بسیج کامل امکانات و حضور شبانه‌روزی کادر درمان، در کنار سایر مراکز درمانی استان نقش مؤثری در پذیرش و درمان مصدومان این حادثه تلخ بر عهده داشت. این مجموعه در تمامی شرایط سخت و بحرانی، خدمت به مردم را بر هر ملاحظه دیگری مقدم دانسته و همواره تلاش کرده است تا در کنار نظام سلامت و مردم عزیز استان، مسئولیت‌های انسانی و اجتماعی خود را به بهترین نحو ایفا نماید.
مدیریت بیمارستان مهرگان ضمن احترام ، انتظار دارد در طرح مسائل تخصصی، پیش از هرگونه قضاوت، نظرات، مستندات و توضیحات تمامی طرف‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد تا از ایجاد هرگونه برداشت نادرست و خدشه به اعتبار مجموعه‌های خدمت‌رسان جلوگیری شود.
بدون تردید، حل مشکلات ترافیکی محدوده خیابان شهید کامیاب نیازمند برنامه‌ریزی، مطالعات کارشناسی و تصمیمات مبتنی بر واقعیت است. شایسته نیست مجموعه‌ای که در روزهای سخت و بحران‌های بزرگ، همواره در کنار مردم و نظام سلامت استان ایستاده است، بدون توجه به واقعیت‌ها و مستندات موجود، به عنوان عامل مشکلات مزمن و چندوجهی شهری معرفی شود.
بیمارستان مهرگان همچون گذشته آمادگی کامل دارد تا در فضایی کارشناسی و با رویکردی مبتنی بر همکاری و هم‌افزایی، در کنار دستگاه‌های مسئول، برای رفع مشکلات ترافیکی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کرمانی ایفای نقش نماید.
علاوه بر این، مدیریت بیمارستان مهرگان با هدف کاهش بار ترافیکی منطقه و رفاه حال مراجعه‌کنندگان، زمینی به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع در مجاورت یخدان مویدی اجاره نموده و بیش از ۱۲۰ جای پارک دیگر نیز در این محل ایجاد نموده است. بدین ترتیب، مجموع ظرفیت پارکینگ‌های بیمارستان مهرگان به حدود ۲۵۰ جای پارک می‌رسد که این امر بیانگر اهتمام این مجموعه به ایفای مسئولیت اجتماعی و همکاری در مدیریت ترافیک شهری است. بنابراین، ادعای «نداشتن پارکینگ» و نسبت دادن مشکلات ترافیکی منطقه به بیمارستان مهرگان، با واقعیات موجود و مستندات قابل ارائه مطابقت ندارد.
از سوی دیگر، خیابان شهید کامیاب محل استقرار مجموعه‌های متعدد و پرمراجعه از جمله بانک‌ها، مراکز آموزشی و سایر دستگاه‌های اجرایی است که روزانه پذیرای حجم بالایی از کارکنان و ارباب رجوع هستند و بدیهی است سهم قابل توجهی از ترافیک این محور مربوط به این مراکز است. از این رو، تقلیل یک مسئله چندوجهی و مزمن شهری به فعالیت یک مرکز درمانی، تحلیلی جامع و منطبق بر واقعیت‌های موجود نخواهد بود.
این سؤال برای افکار عمومی مطرح است که اگر اجرای طرح یک‌طرفه‌سازی خیابان شهید کامیاب با مشکلات اجرایی و نارضایتی شهروندان همراه شده است، آیا پیش از اجرای آن مطالعات جامع ترافیکی و ارزیابی‌های لازم صورت گرفته بود و اگر چنین بوده است، چگونه امروز علت مشکلات صرفاً به فعالیت یک مرکز درمانی نسبت داده می‌شود؟
همچنین جای تأمل دارد که در حالی که بسیاری از مراکز درمانی و ساختمان‌های پزشکان شهر با محدودیت‌های مشابه در حوزه پارکینگ مواجه هستند، چرا تنها بیمارستان مهرگان هدف چنین اظهاراتی قرار گرفته است. انتظار می‌رود معیار نقد و مطالبه‌گری برای تمامی مجموعه‌ها به صورت یکسان اعمال شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.