پرداخت بخشی از حقوق کارگران کارخانه روغن نباتی تا پایان امسال

محمد رضا پور ابراهیمی ،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از انجام توافقات جهت رفع مشکل روغن نباتی گلناز و آغاز تولید مجدد این کارخانه خبر داد و گفت: راهکار‌های اصولی در این زمینه نیز دیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، پورابراهیمی افزود: از طرفی در کشور با نیاز جدی به محصول روغن مواجه هستیم و از سویی این ظرفیت در استان کرمان کنار گذاشته شده که به ضرر تولید، اقتصاد و اشتغال و کارگر و مردم است.

وی بیان داشت: نشستی برای رفع مشکل این کارخانه با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره، معاون وزیر صنعت و روسای بانکها، مجموعه شرکت بازرگانی دولتی و … در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

پورابراهیمی ادامه داد: شرکت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد و امکان اخذ وام جدید و یا خارج شدن از لیست سیاه ندارد، الا به اینکه تعیین تکلیف کنیم که چه اقداماتی را می‌خواهد پیگیری کند.

وی افزود: شرکت اعلام کرده که اگر ۳۰ میلیارد تومان منابع تامین مالی شود ظرفیت مجدد تولید را می‌توانند برگردانند، لذا اولین توافق و اقدام باید این باشد که بدهی معوق شرکت را خارج و به بدهی جاری تبدیل کنیم و براساس برنامه زمانبندی منابع جدید را تزریق کنیم که کار تولید آغاز شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: اولین اقدام خارج شدن از لیست سیاه بانکی است و دو بانک اصلی طلبکار این توافق را انجام داده اند و توافق اولیه با بانک مرکزی هم انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در توافق انجام شده مقرر شد که اگر به هر دلیلی این تصمیم در حوزه بانکی با تاخیر و مشکلی روبه رو شد، شرکت بازرگانی دولتی ظرفیتی را به صورت امانی در اختیار کارخانه روغن نباتی گلناز قرار دهد که با تحویل روغن خام به شرکت، روغن استحصال شده را با برند گلناز تحویل بگیرد.

وی ادامه داد: اجاره انبار‌های روغن شرکت گلناز که بزرگترین انبار‌های ذخیره سازی را در کشور دارد می‌تواند برای این شرکت درآمدزایی کند و این قرارداد هم شرکت بازرگانی دولتی اعلام آمادگی کرده است.

پورابراهیمی گفت: بخش سوم اقدامات در حوزه شرکت‌هایی است که اکنون نیاز شدیدی به استفاده از خط تولید موجود روغن نباتی گلناز دارند.

وی ابراز داشت: این شرکت به ۱۳ کشور دنیا روغن صادر کرده پس ظرفیت و استعداد این کار را دارد و نباید اجازه دهیم که دچار مشکل بوده و تعطیل باشد در حالی که می‌تواند حداقل هزار نفر اشتغال را احیا کرد.

پورابراهیمی گفت: این شرکت به هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود، چون استانداردها، توانایی و ظرفیت تولید خوب را دارد و تنها عزم و اراده جدی مدیریتی می‌خواهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25286
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.