پلیس راه کرمان ۱۲ هزار همیار پلیس را آموزش داد

رییس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اجرای پویش “۱۸ – ۱۸، گفت: در راستای اجرای این پویش بیش از ۱۲ هزار همیار پلیس توسط کارشناسان پلیس راه آموزش های عملی ترافیک را دریافت کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ علی رضایی در تشریح این خبر افزود: از آنجایی که ۱۸ درصد از قربانیان تلفات سوانح رانندگی را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند، پلیس راه پویش “۱۸ – ۱۸” را به منظور حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت این گروه سنی راه اندازی و به صورت مستمر آن را توسعه می دهد و این از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی و فرهنگی مستمر پلیس راه است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های توسعه پویش یک روزه “۱۸- ۱۸” ، راه اندازی کمپین”کودکان را نجات دهیم” است که در این کمپین علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش آموزان، طرح آموزش حضوری محصلان در دستور کار کارشناسان پلیس راه است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار داشت: مرحله اول این طرح مهم، با استقبال، هماهنگی و همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش، قبل از پایان سال تحصیلی و قبل از شروع امتحانات دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس راه در مدارس برای آگاهی بخشی و دانش افزایی آنان و نیز توسعه طرح همیاران پلیس و جلب همراهی و مشارکت آنان برای پیشگیری از تخلفات رانندگی و حفظ جان کودکان قبل از شروع سفرهای تابستانه به مرحله اجرا در آمد.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این اداه کل و روسا و مربیان مدارس، ادامه داد: در این همایش، دانش آموزان آموزش‌های مرتبط با حوزه ترافیک را دریافت و هر کدام به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری خواهند کرد.

سرهنگ رضایی، گفت: در مرحله اول اجرای طرح “کودکان را نجات دهیم” روز گذشته به صورت همزمان در بیش از ۴۸ مدرسه ، کارشناسان پلیس راه شمال استان به صورت همزمان در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت عملی نیازمندی های ترافیکی و آموزش های لازم را به ۱۲ هزار و ۶۰۰ همیار پلیس آموزش دادند.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بر نیاز توسعه پویش ۱۸”- ۱۸”برای حفظ جان کودکان از سوانح رانندگی با مشارکت تمامی دستگاه های مسئول در حوزه ترافیک تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این همایش و ارتقا سطح آگاهی دانش اموزان و نظارت آنان بر رفتار ترافیکی والدین در سفر های تابستانی، شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88795
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.