پیشرفت ۳۹ درصدی پروژه فاضلاب کرمان| معاون آبفا: ۲۵۸ کیلومتر تا پایان دی‌ اجرا شد

پروژه ۲۳ ساله فاضلاب در کرمان که از سال ۹۷ با ورود بخش خصوصی شتاب گرفت اکنون به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به پیشرفت ۳۹ درصدی رسیده است.

به گفته مجید جمالی‌زاده تا قبل از سال ۹۷ این پروژه  تنها ۲۸ درصد رشد فیزیکی داشته و در حال حاضر سرعت پیشرفت این پروژه با روزی هزار متر در کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کرمان در تابستان امسال گفته بود باید پنج سال دیگر هم برای تکمیل این پروژه صبر کرد.

محمد طاهری همچنین به تکمیل پروژه فاضلاب سیرجان در دو سال آینده و زرند سه سال دیگر اشاره کرد.

به گزارش ایرنا معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان می‌گوید شرکت‌های بخش خصوصی آب فاضلاب را برای بخش صنعت می‌خواستند.

او تصریح کرد: در سال انعقاد قرارداد ارزش سرمایه گذاری هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان بود که امروزه این مبلغ به سه هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 حجم کلی کاری که باید انجام دهند هزار و ۴۵۰ کیلومتر است که تا پایان دی ماه ۹۹ سرمایه گذار ۲۵۸ کیلومتر را اجرا کرده است.

به گفته او بر اساس جدول زمان بندی قرارداد سرمایه گذار متعهد شده است که در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ کیلومتر، سال ۹۹ حدود ۲۵۰ کیلومتر، سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ کیلومتر، در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ کیلومتر و در نهایت سال ۱۴۰۲ که آخرین سال است ۳۵۰ کیلومتر را اجرا کند.

جمالی‌زاده افزود: این پروژه در کشور رکورد اجرا را دارد به طوری که ماهی بین ۲۵-۳۰ کیلومتر و روزانه هزار متر پروژه در حال اجرا است.

او اضافه کرد: سرمایه گذار از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آبی که متعهد شده بود ۱۰ کیلومتر آن را اجرا کرده است.

به گفته وی، اشتغالزایی این پروژه هزار و ۳۰ نفر مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر غیر مستقیم است.

سهم پرداخت مردم چقدر است؟

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب گفت: هزینه ای که مردم باید پرداخت کنند شامل هزینه حق انشعاب، که این مبلغ را شورای اقتصادی کشور ابلاغ می کند، همچنین هزینه سیفون‌گذاری است و بر اساس مصوبه سال ۹۸ این مبلغ ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بود و هزینه آن برای امسال هنوز برآورد نشده.

وی اذعان کرد: ساکنان شهر کرمان به دلیل مشکل آب های زیر سطحی از پر شدن سریع چاه ها رنج می برند و هر نوبت تخلیه چاه قریب ۷۰۰ هزار تومان برایشان هزینه می‌برد.

این مسئول با اشاره به زمان بهره برداری طرح یادآور شد: سرمایه گذار با اجرای این پرژه حق برداشت ۷۵۰ میلیون متر مکعب در ۲۹ سال از فاضلاب کرمان را دارد که کل این مقدار برای صنعت استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65030
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.