رییس کل دادگستری استان کرمان:


پیگیر تصویب ایست بازرسی در بم هستیم

کرمان‌نو- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه شهرستان بم در مسیر ترانزیتی قرار دارد و سرریز جرایم استان های همجوار است ایست بازرسی در مسیرهای اصلی این شهرستان تصویب می شود.

به گزارش کرمان‌نو، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید دادگستری بم ضمن تبریک عید غدیرخم افزود: شهرستان بم فاقد ایست بازرسی است و این مسئله می تواند در بحث کاهش جرایم موثر باشد که در شورای تامین استان کرمان پیگیری می شود.

او با اشاره به احداث دادسرای جدید بم که در سال ۹۸ کلنگ آن به زمین زده شد اما هنوز پیشرفتی نداشته است اظهارداشت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه پیشرفتی نداشته است که امیدواریم در سال جاری اعتبار بیشتری برای پروژه گرفته شود تا بتوانیم تا پایان سال جاری این پروژه به نتیجه برسد .

رییس دادگستری شهرستان بم خاطرنشان کرد: حوزه قضایی بم علی رغم همه کمبودها و مشکلاتی که دارد عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد .

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: نرخ رسیدگی در شهرستان بم ،در سال گذشته۹۸/۵ درصد بوده و در سه ماهه اول امسال۹۹ درصد شده است که دو درصد از میانگین استان بالاتر است .

او ادامه داد: مشکلاتی که در استان کرمان وجود دارد بخشی از آن ها در شرق استان کرمان قرار دارد و همجواری شرق استان کرمان با استان سیستان و بلوچستان باعث شده تا سرریز مشکلات استان همجوار مانند قاچاق سوخت و اتباع بیگانه در این شهرستان مشخص شود .

به گفته او، در دستگاه قضا برنامه‌های مدونی در کل کشور در بحث مبارزه با قاچاق سوخت و اتباع بیگانه وجود دارد .

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح‌کرد: یکی از سیاست هایی که دستگاه قضا در کشور دنبال می کند حفظ کاربری ها است و از هرگونه اقدامی برای حفظ و پشتیبانی از باغ شهرها و فضای سبز حمایت می‌کند.

آیین تکریم از خدمات حسین رمضانی زاده رییس قبلی دادگستری بم و معارفه سلمان اعظمی رییس جدید دادگستری بم در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی این شهرستان با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان و هیات همراه برگزار شد.

IMG 20230705 212023

تنها ۲ درصد از پرونده های بم به شیوه سنتی ابلاغ می شود

دادستان بم گفت: آمار ابلاغ الکترونیک دادسرای شهرستان بم از طریق سامانه ثنا ۹۸ درصد است و تنها ۲ درصد از پرونده های ما به شیوه سنتی ابلاغ می شود.

بهنام جعفری‌زاده افزود: در سه ماهه اول ۲ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده ورودی دادسرای بم بوده که از این تعداد مثبت۵۳ درصد یعنی ۲ هزار و۵۱۷ پرونده خروجی داشتیم .

دادستان بم ادامه‌داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ درصد پرونده های ما بدون کاغذ بودند و برای مابقی سال نیز مطمینا این آمار به بیش از ۴۰ درصد می‌رسد.

جعفری‌زاده با اشاره به راه اندازی سامانه ساما در کشور خاطرنشان‌کرد: یکی از علل و جهات اطاله دادرسی یا تاخیر در اجرای احکام مربوط به دستگیری یا دسترسی متهمین و محکومین است که طی سنوات اخیر با راه اندازی سامانه ساما اتفاق خوبی در قوه قضاییه رخ داده است.

او می‌گوید، مشخصات فردی که به دادگاه احضار می شود و به هر علتی حضور پیدا نمی کند در سامانه گذاشته می شود و این شخص در هرکدام از مراجع قضایی کشور که به هر عنوان چه شاکی یا متهم یا حتی پرسیدن سوال حضور پیدا کند سریعا درب ورودی آن دادگستری دستگیر می شود.

دادستان بم گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری بم سال گذشته به لحاظ موارد و موضوعاتی که در این شورا مطرح شد رتبه اول استان کرمان را به دست آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106283
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.