کاهش حاشیه سود تالارهای پذیرایی کرمان طی سال جاری

محمدرضا بهرامی، رئیس اتحادیه هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با اشاره به تغییرات نرخ ارز طی ماه‌های گذشته و تاثیر آن بر وضعیت تالارهای پذیرایی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه کاری هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی حوزه خدماتی است و همچنین در سال‌های اخیر تعداد واحدهای این حوزه در سطح استان افزایش یافته، از این‌رو حاشیه سود این حوزه در مقابل کاهش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه حوزه اصناف خدماتی مانند تالارهایی پذیرایی با دیگر واحدهای صنفی همچون خودروسازی، قطعه‌سازی، داروسازی و هر صنف دیگری که با ارز مستقیم فعالیت می کند به لحاظ اینکه ارز را گران خریداری می کنند می توانند محصول خود را گران تر نیز بفروشند تفاوت دارد، افزود: طی سال جاری هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی استان از تاثیر تغییرات نرخ ارز در امان نبوده به طوری که با افزایش دوبرابری قیمت گوشت و مرغ که پیش از این از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین نرخ می‌شد بسیاری از صاحبان واحدهای صنفی این حوزه مجبور به تعطیلی کسب وکار خود شدند.

بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تالارها به واسطه گرانی های ماه های گذشته درحالت بلاتکلیفی به سر می برند و تالار جدیدی افتتاح نمی شود، افزود: با وجود شرایط نامساعد فعلی دولت نیز در حوزه مالیاتی فشارهایش را افزایش داده و کار را بر ما سخت تر کرده است.

رئیس اتحادیه هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه یک وعده غذای مراسم عروسی برای هر نفر در حدود 40 هزار تومان است، در خصوص اینکه هزینه برگزاری یک مراسم عروسی در استان چقدر است نیز گفت: تعیین هزینه این موضوع از یک سو بستگی به این دارد که مراسم در چه تالاری، با چه کیفیتی، چه نوع غذا و خدماتی درنظر گرفته شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد اگر تا پیش از تغییرات نرخ ارز یک زوج کرمانی می‌توانستند 400 نفر را به مراسم عروسی شان دعوت کنند این عدد در حال حاضر به 200 نفر یعنی نصف کاهش یافته است. بنابراین عوامل مختلفی در تعیین هزینه یک مراسم عروسی دخیل هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24118
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.