کرمان دارای رتبه برتر کشوری در حوزه انجمن اولیا و مربیان

نور علی عباسپور با بیان اینکه مسئولیت اصلی تعلیم و تربیت با خانواده است، افزود: درسند تحول بنیادین نگاه این است که خانواده مشارکت فعالی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از ستاد، سیاست گذاری برنامه‌ریزی تا اجرا و مدرسه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تلاش بر مشارکت خانواده‌ها در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: بدین منظور در سطح مدارس اتاقی ویژه شورای انجمن های اولیا و مربیان مشخص شده و امسال 10 درصد از مدارس ما مجهز به این اتاق هستند که امروز در یکی از مدارس در کرمان نیز یک اتاق این افتتاحیه انجام شد.
عباسپور ایجاد شورای عالی انجمن تا چند ماه آینده درسطح کشور را از برنامه های انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و اظهار کرد: در این شورا منتخبین خانواده‌ها در سطح وزارت آموزش و پرورش حضور دارند و در تصمیم‌گیری‌های حوزه تعلیم و تربیت مشارکت می کنند.
وی با بیان اینکه حدود 97 هزار مدرسه انجمن اولیا و مربیان دارند، گفت: هر مدرسه که بیش از ده دانش آموز داشته باشد موظف است، این انجمن را تشکیل دهد؛ زیرا، یکی از ارکان اصلی مدرسه خانواده است و انجمن اولیا و مربیان به نمایندگی از اولیا در برنامه های مختلف مدرسه، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی ها حضور دارند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اهمیتی که انجمن های اولیا و مربیان در مدارس دارند، هدف ما این است که همه سازمان‌هایی را که در این زمینه نقش دارند، مشارکت بدهیم.
وی با بیان اینکه کرمان تقریباً در سطح کشور در بحث انجمن اولیا و مربیان جزو رتبه‌های اول است و جایگاه خوبی در کسب امتیازات دارد، تصریح کرد: هدف از سفر به استان، جلب بیشتر نگاه استان و مسئولان استان به جایگاه و اهمیت نقش خانواده در تعلیم و تربیت است.
عباسپور نشست با مدرسان خانواده، مراکز مشاوره خانواده، کارشناسان انجمن استان و حوزه استانداری که بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است از برنامه‌های سفر خود به کرمان عنوان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23986
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.