کرمان سرزنده است!

به پارک های محلات مختلف نگاهی بیاندازید،آنگاه متوجه خواهید شد که مردم کرمان نه تنها خواب نیستند بلکه در حال ورزش هستند.
از کوچک تا بزرگ ، پیر و جوان همگی در تکاپو هستند، پیاده روی و ورزش می کنند حتی خیلی ها ورزش هم نمی کنند تنها نظاره گر ورزشکاران هستند.
شاید در گذشته انفرادی ورزش می کردند اما امروزه به صورت جمعی خود جوش و گروهی ورزش می کنند که این نشان از علاقه کرمانی ها به کار گروهی است.
در تابستان ورزش در آن صبحگاه خنک دلپذیر تر است لیک این ورزشکاران زمستان و تابستان ، پاییز و بهار نمی شناسند و حتی در برف و باران هم درمیعادگاه هایشان میان جمع گرم دوستان و هم گروهی ها حاضر می شوند.
تقریبا تمامی پارک های این شهر، تلاش و همدلی دوستداران ورزش برای روشن نگه داشتن فرهنگ عمومی ورزش و ترویج شادی نشاط را شاهد بوده است.
یکی از مزییت های ورزش صبحگاهی نسبت به سایر،رایگان بودن آن است و هیچ هزینه ای ندارد و همه میتوانند در آن به صورت خانوادگی شرکت کنند.
محمد زندوکیلی دبیر ورزش های همگانی و مسئول کمیته ورزش صبحگاهی در استان در گفت گو با ما می گوید:مردم کرمان توجه ویژه ای به امر ورزش دارند و از این رو ما هر صبح شاهد ورزش صبحگاهی در پارک ها و مکان های ورزشی کرمان هستیم.
او بیان می کند که پارک ریاضیات،پارک مشاهیر،پارک مطهری،بوستان قلعه دختر،پارک خاتم،پارک مادر و بوستان هدایت نظیر پارک هایی اند که هر صبح ورزش صبحگاهی را برگزار می کنند.
زند وکیلی ادامه می دهد:ما از هر طریق که بتوانیم از آنها حمایت می کنیم،مانند: فرستادن مربی و یا کارهای هماهنگی با ارگان های دیگر و نظارت را انجام می دهیم.
این مسئول معتقد است که این گروه ها با حمایت انجمن صبح و ورزش ، هیئت ورزش های همگانی، فرهنگسرا های شهرداری ها و یا به صورت خودجوش ورزش صبحگاهی برگزار می کنند، بالاخره همه دست به دست هم داده اند.
دبیر هیئت ورزش های همگانی به مربیان ورزشی توصیه می کند که با مراجعه به هیئت ورزش های همگانی نسبت به دریافت کارت مربی گری اقدام کنند که علاوه بر تجربه بالایی که دارند علم و دانش شان هم بالا رود.
مسئول کمیته ورزش صبحگاهی کرمان تاکید می کند که بیمه هایی نظیر تامین اجتماعی و … جدای از بیمه ورزشی است ما مرتب توصیه می کنیم تا ورزشکاران حتما کارت بیمه ورزشی داشته باشند؛بیمه ورزشی مخصوص ورزشکاران است که اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد،فدراسیون پزشکی ورزشی برایشان بیمه ای در نظر می گیرد و هزینه درمان را پرداخت می کند.

IMG 20170123 165504
محمد زندوکیلی،مدیر عامل انجمن صبح و ورزش

به گفته ی مدیرعامل انجمن صبح و ورزش ،به طور کلی ورزشکارانی را در آمار به حساب می آورند که تحت پوشش بیمه ورزشی باشند.
او ادامه داد:توصیه می کنم همه ی مردم برای اینکه مجبور نشوند برای درمان بیماری به مطب پزشکان مراجعه کنند به میادین ورزش بیایند زیرا “پیشگیری بهتر از درمان “است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9308
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.