کرمان مهیای میزبانی زائران مرقد شهید سلیمانی در ایام نوروز می‌شود

فرماندار کرمان از آمادگی شهر کرمان برای میزبانی از زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی در ایام عید نوروز خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، علی بابایی صبح امروز در ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرمان با اشاره به وجود مرقد مطهر سردار شهید سلیمانی و بین‌المللی شدن گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: در این ایام شهر کرمان میزبان توریست‌ها و میهمانان نوروزی زیادی خواهد بود.

وی اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که در بحث گردشگری در کرمان و بخش‌ها آن دیده می‌شود و امکان رفع آنها وجود دارد باید تا ایام نوروز مرتفع شود افزود: کمیته‌های دهگانه استانی تشکیل و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه ستاد ملی کرونا هم اجازه سفر به‌ شرط تزریق ۳ دز واکسن کرونا را داده‌ است گفت: کمیته‌های شهرستان کرمان شامل کمیته خدمات حمل‌ و نقل با محوریت اداره راهداری، کمیته خدمات امداد و نجات با محوریت هلال‌احمر، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری با محوریت نیروی انتظامی، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت معاون امور عمرانی فرمانداری، کمیته برنامه‌ریزی و آمار با محوریت معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری، کمیته خدمات اسکان و رفاه با محوریت میراث فرهنگی شهرستان، کمیته نظارت و تنظیم بازار با محوریت معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با محوریت مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست با محوریت مرکز بهداشت و کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی با محوریت روابط‌ عمومی فرمانداری کرمان پیگیر امور مربوطه باشند.

وی با اشاره به اینکه در عرضه محصولات غذایی غیربسته‌بندی و تولیدات خانگی باید دقت بیشتری شود که نکات بهداشتی در تهیه و عرضه آن رعایت شود افزود: در این ارتباط مرکز بهداشت شهرستان نظارت لازم را داشته باشد تا دستورالعمل‌ها رعایت شود.

بابایی با بیان اینکه بخشدارها و همه دستگاه‌ها با راهداری و شهرداری‌ها همکاری کنند تا ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به شهرها و روستاها پاکسازی شود ادامه داد: از مساجد، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین‌راهی، توسط بازرسی فرمانداری تا پیش ‌از عید بازدید خواهد شد.

وی از شهرداری خواست تا هر گونه حفاری در سطح شهر را ممنوع کند افزود: البته این دستورالعمل شرکت فولاد بوتیا را شامل نشده و این شرکت برای راه اندازی شبکه فاضلاب باید کار خود را ادامه دهند.

فرماندار کرمان تاکید کرد: اگر تعداد سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهر کم است شهرداری می تواند با مساجد و اماکن دیگر هماهنگ کند که در ایام نوروز باز باشند علاوه بر آنکه باید تابلوی اطلاع‌رسانی هم برای آنها زده شود چرا که به‌ هر حال متولی اصلی شهر، شهرداری است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای کوثر به‌عنوان ستاد مرکزی تسهیلات سفر مشخص و توسط شهرداری باید آماده و تا ۲۵ اسفندماه افتتاح شود و همچنین باید ایستگاه‌های خدمات مسافر به‌صورت متمرکز راه اندازی شوند و نیازی نیست اورژانس، نیروی انتظامی، هلال‌احمر یا شهرداری جداگانه ایستگاه دایر کنند.
فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه سه شهر از شهرهای کلیدی استان در بحث گردشگری یعنی راین، ماهان و شهداد در شهرستان کرمان قرار دارند و این اهمیت شهرستان کرمان را بالاتر می‌برد اظهار داشت: ستاد استانی تسهیلات سفر شکل گرفته و ابلاغ کمیته‌ها به مسئولان داده شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های مختلف مشخص شده و برگزاری جلسات نیز در راستای هماهنگی و انسجام‌بخشی برای ارائه خدمات بهتر است ادامه داد: پیش‌بینی ما حضور جمعیت زیاد گردشگران به واسطه مزار سردار دل‌ها در کرمان است و چون بعد از ۲ سال محدودیت سفر برداشته شده، این جمعیت نسبت به سال‌های قبل بسیار زیادتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی رئیس دادگستری شهرستان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث خدمات قضایی برای مسافران نوروزی، قاضی کشیک در دادسرا و محاکم قضایی به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده و در خدمت مردم خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86162
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.