کودکان کار در کرمان ساماندهی شوند

به گزارش مهر محمدعلی توحیدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان اظهار کرد که باید تمام مسئولان موضوع اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال را در اولویت های کاری خود قرار دهند، مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید داشته اند که تنها راه خلاص شدن از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصادی کشور تکیه بر ظرفیت های داخلی است.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی با شعار و تمرکز بر روی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به صحنه آمدند، افزود: «باید همه مسئولان در هر  پست و مقامی دغدغه مسائل اقتصادی را داشته باشند و در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام بردارند.»

فرماندار کرمان ادامه داد که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان با مدیریت مبتکرانه استاندار، اقدامات خوبی صورت گرفته است و این در حالی است که وجود معین های اقتصادی در استان استفاده از ظرفیت مدیریت فکر و تسهیل کردن حرکت به سوی توسعه اقتصادی بوده است.

توحیدی تصریح کرد: «باید هر چه بیشتر از ظرفیت های معین های اقتصادی در منطقه استفاده کرد به گونه ای که با مراوده بیشتر مسئولان با این معین های اقتصادی به بررسی تمامی راه ها و شیوه ها در راستای توسعه استان پرداخت.»

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج سازندگی در راه توسعه کشور قدم های زیادی برداشته اند، گفته فرمانداری و مجموعه اداری شهرستان در راستای حمایت از سپاه و بسیج سازندگی در راستای توسعه استان از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

توحیدی اشتغال در کشور را متعلق به همه مردم دانست و گفت: «باید اماکن ویژه ای که اتباع بیگانه و کودکان کار در آنجا کار می کنند از جمله میدان میوه و تره و بار و بازار کرمان مورد بررسی قرار گرفته در این خصوص اقدام قانونی انجام شود.»

توحیدی اظهار کرد که در راستای ساماندهی کودکان کار باید دستگاه های اجرایی از جمله اداره کار، بهزستی، نیروی انتظامی و … به طور ویژه ورود کنند زیرا مردم از مسئولین انتظارات بیشتری دارند. وی گفته عدم حرفه آموزی و مهارت تخصصی نیروی کار می تواند اساسی ترین مشکل اشتغال باشد.

فرماندار کرمان راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ماهان را نمونه بارز یک کار اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید از تمام ظرفیت های موجود استان در راستای توسعه و اشتغال زایی استفاده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12994
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.