کیفیت بنزین در شهر کرمان پایین است؟| شرکت نفت: شهروندان جایگاه سوخت را اعلام کنند، آزمایش می‌کنیم

میلاد بحرینی- این شهروند کرمانی می گوید: مدتی پیش من از پمپ بنزین صدوقی واقع در بلوار شهید صدوقی (پمپ بنزین صدف) خودروی 206 که تنها یک سال کار کرده است را بنزین زدم. متاسفانه کیفیت بنزین به حدی پایین بود که برای خودرو مشکل جدی به وجود آمد. به گونه ای که اصلا راه نمی رفت و صدای موتور عوض شد و به ریپ زدن افتاد. بعد از اینکه به هر بدبختی در تعطیلات نوروز یک نمایندگی باز ایران خودرو پیدا کردم، به من گفتند که ایراد از بنزین است و مدتی‌ست که بنزین‌های دو جایگاه صدف و صدوقی کیفیت خوبی ندارند و بسیاری از خودروها مشکل پیدا کرده اند. خلاصه گفتند که بنزین باید کامل خالی و فیلتر عوض شود که البته کار تخلیه بنزین هم در نمایندگی انجام نمی شود!

او ادامه می دهد: هر شکل من مجبور شدم با انجام هزینه ۶۰ هزار تومانی بنزین را خالی کنم و بنزین سوپر بزنم تا شاید مشکل حل شود. الان خودرو خیلی بهتر شده اما هنوز مشکلاتی دارد و باید قسمت سوخت رسانی آن شستشو شود و اگر مشکل حل نشود باید بعضی قطعات خودرو عوض شوند. تمام این مشکلات به خاطر کیفیت بد بنزین شهر کرمان است. ممنون میشوم این موضوع را پیگیری کنید و منتشر کنید که بیشتر از این مردم از جان و مال خود مایه نگذارند.

در همین رابطه مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی کرمان به “کرمان نو” گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است. شرکت نفت به صورت ماهیانه کنترل کیفی و کمی پمپ های بنزین در سطح شهر را انجام می دهد و هیچ فرآورده ای قبل از کنترل کامل عرضه نمی شود.

باخانی ادامه داد: واحد کنترل کیفیت شرکت نفت حتی از تریلرهای حامل سوخت نیز نمونه گیری می کند و در صورتی که با شاخص های ما همخوانی نداشته باشد، قطعا از بارگیری آن ها جلوگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه شاخص هایی برای کنترل کیفیت وجود دارند، گفت: استاندارهایی که ما بر اساس آن ها کنترل کیفیت فرآورده ها را انجام می دهیم تعریف شده هستند. اینکه سوخت به لحاظ شیمیایی، میزان اکسان، چگالی و … در حد مطلوبی باشد.

باخانی در پایان تاکید کرد: اگر شهروندی ادعایی مبنی بر پایین بودن کیفیت جایگاه های سوخت در سطح شهر دارد، می تواند شکایت خود را مطرح کند و از سوخت موجود در جایگاه مورد نظر آزمایش گرفته می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17074
1 نظر
  1. محمد علی شوقعلی می گوید

    کجا شکایت کنن؟!
    کی رسیدگی میکنه؟
    یه شماره حداقل اعلام کنید بتونیم جایگاه خاطی رو معروفی کنیم بقیه اونجا بنزین نزنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.